väcka liv i Nexus 7

Permalänk
Medlem

väcka liv i Nexus 7

Har en Nexus 7 (1 gen) och den är riktigt seg, går inte o göra mycket vettigt på den. Går det att skrämma liv i den på nåt sätt? Just nu ligger den bara i en låda då den är så pass obruklig..

Visa signatur
Permalänk

@rain007:
Jag skulle börja här på XDA och leta på en lättdriven ROM och uppdatera till något fräscht

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem

Jag drog in den officiella 4.4.4 och det blev en helt annan platta. Nu skulle jag bara vilja bli av med uppdaterings notiferingarna, nån som vet om det är möjligt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den plattan har väl nåt problem med minnet (ROM) som gör att den blir seg. Tror det kvittar vad man lägger in på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av rain007:

Jag drog in den officiella 4.4.4 och det blev en helt annan platta. Nu skulle jag bara vilja bli av med uppdaterings notiferingarna, nån som vet om det är möjligt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade rootat plattan, installerat någon recovery typ TWRP eller Clockwork, gjort systembackup från recovery, installerat Titanium Backup eller motsvarande, tagit reda på vad updaterappen heter, och avinstallerat den.

Obs. att det finns en viss risk att updaterappen är systemkritisk. Skippa inte recoveryinstallation och systembackup.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!