Grafräknare till matte 2b?

Permalänk
Medlem

@sparkar_boll:

Ti-84 fungerar utmärkt men med TI-Nspire CAS så blir allt så mycket lättare tack vara bättre skärm som gör att du får bättre överblick när du skriver uträkningarna samt med CAS systemet får du svaret på ekvationerna direkt så man vet om man gör fel någonstans.

Jag anser bara att det är dumsnålt om man köper ny Ti-84 för 1200 men lägger man på 300kr så får man en Ti-Nspire CAS som är betydligt bättre räknare.

Använder själv Nspire räknaren till prov och allt där emellan och jag känner att den är värd pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

@sparkar_boll:

Ti-84 fungerar utmärkt men med TI-Nspire CAS så blir allt så mycket lättare tack vara bättre skärm som gör att du får bättre överblick när du skriver uträkningarna samt med CAS systemet får du svaret på ekvationerna direkt så man vet om man gör fel någonstans.

Jag anser bara att det är dumsnålt om man köper ny Ti-84 för 1200 men lägger man på 300kr så får man en Ti-Nspire CAS som är betydligt bättre räknare.

https://www.youtube.com/watch?v=rkWQeoT6wZs

Använder själv Nspire räknaren till prov och allt där emellan och jag känner att den är värd pengarna.

Eftersom jag troligtvis endast kommer att använda mig utav den under ett år så känns det onödigt att köpa en helt ny, men en begagnad låter väldigt intressant.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

För er som har läst hela tråden så kan jag säga att jag köpte TI-84:an av min kusin. Jag fick den för halva orginalpriset så jag tycker att det var värt pengarna.

//sparkar_boll

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.