Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Ingen antennsignal...

Tjena.
Har precis bytt från Telia tv till comhem tv. Har dock upptäckt ett problem som jag inte hade med telia då man inte använde sig av antennsladd då.
Min ena tv har jag en cl modul i och den andra en tivo. Problemet är att den med modulen i får tvn ingen signal och hittar inga kanaler. Inte ens gratis kanalerna.. dock tror inte jag com hem är problemet utan min tv då jag har provat samma uttag och samma kabel i båda apparaterna men bara den ena får ingen signal. Så min fråga är alltså kan antennuttaget i min tv vara pajj? Är det någon som känner igen problemet och vet var det kan vara? Något som går att laga eller är det ny tv som gäller?
Det handlar om en samsung ue46es8005.
Mvh Daniel.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du har gjort kanalsökningen via rätt mottagare i tvn ? det brukar finnas både analog och digital mottagare.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016
Skrivet av mrqaffe:

Du har gjort kanalsökningen via rätt mottagare i tvn ? det brukar finnas både analog och digital mottagare.

Yes har provat alla val som finns....
Men går jag in på signalinformation så står allt på noll osv... så den verkar inte få någon signal in i tvn... från en kabel som funkar kanon i min andra tv...
Varje gång jag startar den så kommer det upp autentisering misslyckades. Något med Ci modulen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av dannhepannhe:

Yes har provat alla val som finns....
Men går jag in på signalinformation så står allt på noll osv... så den verkar inte få någon signal in i tvn... från en kabel som funkar kanon i min andra tv...
Varje gång jag startar den så kommer det upp autentisering misslyckades. Något med Ci modulen.

Har du provat att rycka ur modulen och kolla om du hittar fria analoga och digitala kanaler ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016
Skrivet av mrqaffe:

Har du provat att rycka ur modulen och kolla om du hittar fria analoga och digitala kanaler ?

Yepp fortfarande helt dött och noll i signalstyrka...
Känns ju som att det är nåt i tvn som gett upp..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av dannhepannhe:

Yepp fortfarande helt dött och noll i signalstyrka...
Känns ju som att det är nåt i tvn som gett upp..

Använder du samma antennuttag när du testar på den andra tvn?

Om du använder ett annat antennuttag, testa i ett annat rum, Kan ju faktiskt vara uttaget som e kasst, Kontrollera även med annan kabel. Har aldrig hört talas om att antennuttaget i en TV går sönder, brukar alltid vara sladden eller uttaget, alternativt en kabel lös i antennen osv.

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016
Skrivet av Ipzen:

Använder du samma antennuttag när du testar på den andra tvn?

Om du använder ett annat antennuttag, testa i ett annat rum, Kan ju faktiskt vara uttaget som e kasst, Kontrollera även med annan kabel. Har aldrig hört talas om att antennuttaget i en TV går sönder, brukar alltid vara sladden eller uttaget, alternativt en kabel lös i antennen osv.

Bar ut tvn till vardagsrummet så har använt exakt samma saker till båda apparaterna...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av dannhepannhe:

Bar ut tvn till vardagsrummet så har använt exakt samma saker till båda apparaterna...

Då e de nog bara att skaffa en extern box istället.

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC