Problem med freesync i Fallout 4

Permalänk
Medlem

Problem med freesync i Fallout 4

Hallå.

Har hört att Fallout 4 måste rulla på i 60fps för att fungera optimalt.

Har en 72hz skärm med Freesync, och Fsp,en ligger på 72 fps hela tiden i Fallout, fast än jag cappar den till 61 i Radeon-programvaran.

Jag tror det är för att Skärmen ligger på 72hz så blir det detsamma i fallout. Samtidigt vill jag inte hålla på och ställa om både skärminställningar och programvaran till grafikkortet bara för att jag ska spela det.

Finns det något smidigt sätt att lösa det på?

Visa signatur
Permalänk

Så länge du inte kör högre fps än din skärms refreshrate så ska det inte vara något problem i Fallout4 längre, enligt vad jag läst. Det fanns en bugg i början som gjorde att man kunde fastna i paneler pga fps över 60, men det fixades i en patch. Däremot om du låter din fps härja fritt genom att låsa upp den via ini, så kommer det bli kaos.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för svar, jag märkte inget problem när jag körde 72hz, ställde om Freesync-intervallet till max 60 så "löste" det sig.

Visa signatur