Permalänk
Medlem

Nöjd med batteritiden som blivit ännu bättre med uppdateringar på bekostnad av bluetooth blivit sämre. Fått ta fram min Nexus 6P (2 timmars OnSc) på träningsrundor så min FitBit Blaze kan använda mobilens GPS utan omstart, jag kan byta låt genom mitt bluetooth headset och Spotify inte stoppar spellistan efter 18 minuter när jag lyssnar över bluetooth.

Till folk med mitt beteende rekommenderar jag inte längre 1+5. Annars en nice mobil.

PS - Innan någon rekommenderar rensning av cash så har jag gjort det i alla steg.
PS2 - Tog en kväll att hacka Nexus 6P att köra aptx men till slut gick det. Tyvärr fick jag låsa upp bootloadern och roota med magic. Gillar faktiskt inte att roota mina mobiler.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en OnePlus 5 8GB versionen, hoppas man blir nöjd!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Beställde nyss en OnePlus 5 8GB versionen, hoppas man blir nöjd!

Det lär du bli!

Jag kör själv telefonen och batteritiden för mig gör att jag laddar varannan natt, det räcker gott och väl för min del.
Bytte till Nova Launcher för att kunna utnyttja Google Now, vilket fungerar kanon och flyter på lika väl som i en Pixel telefon.
Multitasking/Split-Screen är grymt bra på telefonen och det märks aldrig av att den ens svettas, telefonen har aldrig blivit varm när jag använt den för det ändamålet och spela tunga 3D spel på telefonen gör jag inte.

Kommer från en Samsung S7 Edge och denna ger mig en mycket behagligare och mer följsam användning utan framedrops eller frysningar.

Plus är väl att man kan roota och låsa upp bootloader utan att bryta garantin på telefonen om man gillar det, framförallt blir det väl aktuellt om några år när uppdateringar inte släpps längre och man vill ha Android "10" på telefonen. OP har ju en grym developer scen bakom sig.

PS! Rekommenderar stark ett dbrand skin eller skal (jag kör det officiella silicon) till telefonen då den är fruktansvärt tunn och svin hal utan något på

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

@zorken: Jag beställde en förra veckan (onsdag). Nu ska den hämtas efter jobbet
Går från min över 2 år gamla sega Galaxy s6 Edge.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNii:

@zorken: Jag beställde en förra veckan (onsdag). Nu ska den hämtas efter jobbet
Går från min över 2 år gamla sega Galaxy s6 Edge.

Spännande! Vill väldigt gärna höra vad du tycker senare, jag sitter nämligen i samma sits med en S6 (icke edge). Sugen på att kliva över till oneplus 5

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Jag tränar 5 ggr i veckan och använder BT hörlurar. Jag är ofta upp mot 15-20m ifrån mobilen och jag har absolut 0 problem? Byter låt på hörlurarna hela tiden. Har även en fitbit jag med. Inga problem där heller.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

@Holmgren3n
Låter riktigt lovande, jag är nöjd så länge den räcker från morgon till kväll så räcker den extra är det ett plus!
Google now funkar inte utan Nova Launcher eller? Körde Nova Launcher förr när jag hade android och minns att jag tyckte att det var bra så kanske kör det igen

Tycker att Multitasking/Split-Screen som du nämner verkade riktigt fett så det ska jag absolut prova.

Ja det är ju ett riktigt plus, är inte så bra på sånt men det går ju alltid att lära sig.

@DaNii
Spännande, får min på Onsdag om det som stod på beställningen stämmer.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

@yrfhar: Jag tränar 5 ggr i veckan och använder BT hörlurar. Jag är ofta upp mot 15-20m ifrån mobilen och jag har absolut 0 problem? Byter låt på hörlurarna hela tiden. Har även en fitbit jag med. Inga problem där heller.

Så var det för mig också innan men numera får jag starta om mobilen efter ett tag om jag ska byta låt och Fitbit-klockan förlorar kontakten ibland eller har svårt att kontakta OP5.

Testat BT och jämfört med min Nexus 6P och Nexus klarar lite bättre avstånd och har stabilare uppkoppling.

Dock, batteritiden på OP5 är rena drömmen om man jämför med Nexus 6P.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

@holmgren93
Låter riktigt lovande, jag är nöjd så länge den räcker från morgon till kväll så räcker den extra är det ett plus!
Google now funkar inte utan Nova Launcher eller? Körde Nova Launcher förr när jag hade android och minns att jag tyckte att det var bra så kanske kör det igen

Tycker att Multitasking/Split-Screen som du nämner verkade riktigt fett så det ska jag absolut prova.

Ja det är ju ett riktigt plus, är inte så bra på sånt men det går ju alltid att lära sig.

@DaNii
Spännande, får min på Onsdag om det som stod på beställningen stämmer.

Nej, Google Now funkar inte med stock launcher.
Min rekomendation är Nova om du gillar att finjustera precis varje liten detalj.
Vill du ha det enkelt, en Pixel upplevelse med några extra tweaks så kolla in LawnChair från XDA: https://forum.xda-developers.com/android/apps-games/lawnchair... (Observera att denna måste uppdateras manuellt via ny .apk)

Varför det är så är för att Google har spärrat alla Launchers från PlayStore som kommer med Google Now, vilket Lawnchair gör. Nova kör en sideload på .apk filen som heter Google Now Companion (https://help.teslacoilapps.com/nowcompanion).
Jag har testat båda och dom flyter lika bra, dock så föredrar jag Nova för mer personifiering och automatiska uppdateringar.

Ett annat tips är att köra en sideload på Google Camera också, då den i mörka bilder presterar mycket bättre. I vanligt ljus eller starkt ljus är dock OnePlus cameran bättre. Du hittar Google Camera här, https://www.androidfilehost.com/?fid=889764386195922284

Njut av telefonen

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Nej, Google Now funkar inte med stock launcher.
Min rekomendation är Nova om du gillar att finjustera precis varje liten detalj.
Vill du ha det enkelt, en Pixel upplevelse med några extra tweaks så kolla in LawnChair från XDA: https://forum.xda-developers.com/android/apps-games/lawnchair... (Observera att denna måste uppdateras manuellt via ny .apk)

Varför det är så är för att Google har spärrat alla Launchers från PlayStore som kommer med Google Now, vilket Lawnchair gör. Nova kör en sideload på .apk filen som heter Google Now Companion (https://help.teslacoilapps.com/nowcompanion).
Jag har testat båda och dom flyter lika bra, dock så föredrar jag Nova för mer personifiering och automatiska uppdateringar.

Ett annat tips är att köra en sideload på Google Camera också, då den i mörka bilder presterar mycket bättre. I vanligt ljus eller starkt ljus är dock OnePlus cameran bättre. Du hittar Google Camera här, https://www.androidfilehost.com/?fid=889764386195922284

Njut av telefonen

Tack för alla tips!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Så var det för mig också innan men numera får jag starta om mobilen efter ett tag om jag ska byta låt och Fitbit-klockan förlorar kontakten ibland eller har svårt att kontakta OP5.

Testat BT och jämfört med min Nexus 6P och Nexus klarar lite bättre avstånd och har stabilare uppkoppling.

Dock, batteritiden på OP5 är rena drömmen om man jämför med Nexus 6P.

Funderat att ta det på garanti?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Dags för patch 4.5.11
https://forums.oneplus.net/threads/oxygenos-4-5-11-ota-for-th...

Fixar:

  • Supports customization of notification ringtone

  • Improved launching speed of apps‎

  • Optimized adaptive brightness

  • Fixed issue of YouTube video lagging behind audio

  • Fixed display issues of some UI elements

  • Updated Android security patch to September

  • Fixed issue of no 4G+ network in some regions

  • General bug fixes

Permalänk
Medlem

@Buio: Inget om Bluetooth?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr har inte sett något om det. Av de grejer i denna uppdatering är det "Optimized adaptive brightness" som jag tror är bäst för min del då jag stört mig på att den är lite långsam att få upp ljuset när man går ut. Hoppas det blir snabbare anpassning till omvärldsljuset.

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Vad är det för problem du upplever med bluetooth?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Ni ska vara tacksamma att BT överhuvudtaget fungerar, OP har enorma problem med OP3 och BT. Jag ligger kvar på Oxygen 4.1.6 för alla senare versioner så fungerar inte BT audio-streaming till bilar...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Oneplus 5 64gb från Webhallen i söndags och det är verkligen svårt att ställa om sig till Android när man kört iPhone i 5 år. Senaste Android luren jag hade va en Galaxy S2.

Enda positiva hittills för mig är att den är sjukt snabb och inte laggar & hackar. Min iPhone 6 blev oduglig efter iOS 11. Jag som va irriterad på att min iPhone 6 hade dåligt batteri efter 3 år. Tyvärr räcker inte oneplusen mkt längre även fast den är ny. Måste ändå ladda telefon varje kväll.

Sen får jag inte notifikationer från Facebook-appen att funka. Messenger och andra appar funkar som dom ska. Har provat installera om appen och kört lite tips och tricks från nätet som jag googlat fram, men inget hjälper.

Sen letar jag efter hur man stänger av Googles alla jobbiga notifieringar. Räcker med att gå in i en galleria så frågan den om man vill ha en inomhuskarta att titta på. Eller om man käkat hamburgare på Mcdonalds så frågar den sen om man vill göra en recension. Storebror ser dig.

Hoppas jag kan bli vän med denna nya lur, även fast jag inte är det just nu.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3roX:

Sen letar jag efter hur man stänger av Googles alla jobbiga notifieringar. Räcker med att gå in i en galleria så frågan den om man vill ha en inomhuskarta att titta på. Eller om man käkat hamburgare på Mcdonalds så frågar den sen om man vill göra en recension. Storebror ser dig.

Om du får en notifiering, dra först ner från toppen så du ser den. Sen dra notifieringen lite åt höger så ska ett kugghjul komma fram där man kan trycka och ändra för den typen av notifiering. Annars ska du hitta det under Inställningar-Aviseringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Ni ska vara tacksamma att BT överhuvudtaget fungerar, OP har enorma problem med OP3 och BT. Jag ligger kvar på Oxygen 4.1.6 för alla senare versioner så fungerar inte BT audio-streaming till bilar...

Hmm detta har jag upplevt också, dock så fungerar stream,en såpass att jag får musiken utan problem så det är inte bekymret. Det som är bekymret (eller ja lyxproblem egentligen) är att jag får inte upp låtnamnet och artisten på min stereo, det märkliga är att den skickar alltid data för första låten jag sätter på men sedan när jag byter låt eller fortsätter lyssna så uppdaterar den inte artist och låt info till stereon. Några tankar och idéer runt detta? Jag har uppdaterat telefon sen den var ny så ligger nu och använder 7.1.1

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

@yrfhar: Vad är det för problem du upplever med bluetooth?

Mycket och tagit det med supporten. Löses sporadiskt och hoppas jag slipper jag göra detta igen:
- Power off your device.
- Press the power key + volume down for a few seconds.
- Select English.
- Look for Wipe data and cache > Erase everything

Med andra ord starta om från början. Men fortfarande har jag problem med lågt ljud till min Airpods men mina Marshall med musikstyrning fungerar nu.

Gillar dock mobilen med sina 128 GB minne för ett bra pris. Bara att ladda massor med offline musik från Spotify och ta massa kort utan att vara rädd för att lagringen ska tryta samt att mobilen håller en hel dag och mycket till med mitt användarbeteende. Hoppas det löser sig med Bluetooth när O kommer till den. Och fast den kostar bråkdelen av vad iPhone 8 med 128 GB kommer kosta så får man med en snabbladdare på köpet

PS - Man behöver ingen dongle för att använda vanliga hörlurar eller koppla mobilen till stereon och det är ett stort plus för mig.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Okej vad tråkigt att du har problem :/ Har ett par Jaybirds X3 som jag använder dagligen och har faktiskt inte haft några problem alls. Ska AirPods funka med android fullt ut förresten?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Konstigt att så många verkar ha problem med BT. Min lur är uppdaterad och jag kör dagligen BT i bilen och till mina Peltor-lurar på jobbet utan några problem.

Permalänk
Medlem

@zorken: AirPods fungerar fullt ut med Android. Enda styrningen på dem är dubbeltapp för paus. Den enda skillnaden, vad jag läst, är att med en iOS device ser man batteritiden och kan genom en app ändra vad dubbeltapp ska göra.

Tycker Apple har gjort en av sina få fullträffar där tillsammans med APTV. Smidigt om man ligger i sängen och vill lyssna utan att störa sin sänggranne och slippa joxa med sladdar i mörkret. Till bilkörning är de sämre då man endast kan styra volym, next track, med mobilen. Har en Fitbit Blaze-klocka som kan göra detta med alla hörlurar utom Airpods.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min OP5 (128GB, 8GB ram) i 17 dagar. Jag har inga problem alls med mobilen och jag är grymt imponerad av batteritiden. Jag kör BT med spotify igång under hela arbetsdagen (8 timmar) Surfar en del på sociala medier och har ändå ca 60% kvar när jag kommer hem.
Den där jelly-effekten som vissa pratar om har min telefon, men jag tycker inte man stör sig så värst mycket på det faktiskt.

Snabb som satan och allt flyter på riktigt bra.
Rekommenderar Oneplus 5.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNii:

Nu har jag haft min OP5 (128GB, 8GB ram) i 17 dagar. Jag har inga problem alls med mobilen och jag är grymt imponerad av batteritiden. Jag kör BT med spotify igång under hela arbetsdagen (8 timmar) Surfar en del på sociala medier och har ändå ca 60% kvar när jag kommer hem.
Den där jelly-effekten som vissa pratar om har min telefon, men jag tycker inte man stör sig så värst mycket på det faktiskt.

Snabb som satan och allt flyter på riktigt bra.
Rekommenderar Oneplus 5.

Batteritiden är bra men BT är jädrans lurig med vissa saker. Mina Sony WH-1000XM2 fungerar utmärkt med Nexus 6P och går sömlöst byta codec men med OP 5 krånglar det om man tex ska byta från APTX till SBC. OP 5 hittar inte headsetet så man får av-paira dem och para dem igen. APTX-HD finns som val på OP5 med är olyssningsbart. Hackar hela tiden. APTX fungerar.

kortat ner något
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

VD:n har nu gått ut och sagt att alla som kör Oxygen OS (dvs Oneplus ägare med original OS) kommer att få ett alternativ i slutet av oktober att stänga av datasamling när man ställer in telefonen. Samt att de kommer sluta samla mer känslig info som telefonnummer, mac-adress och wifi-nät helt.
https://forums.oneplus.net/threads/lets-talk-about-oxygenos-a...

Citat:

By the end of October, all OnePlus phones running OxygenOS will have a prompt in the setup wizard that asks users if they want to join our user experience program. The setup wizard will clearly indicate that the program collects usage analytics. In addition, we will include a terms of service agreement that further explains our analytics collection. We would also like to share we will no longer be collecting telephone numbers, MAC Addresses and WiFi nät.

Man kan ju undra vad det ska med folks telefonnummer till. I övrigt så säger han att de inte delat vidare någon av denna data.

-----

I övriga nyheter så har de släppt en beta av Oreo (Android 8) för 3/3T. Kanske kommer det för 5:an senare.
https://forums.oneplus.net/threads/oxygenos-open-beta-25-for-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3roX:

Jag köpte en Oneplus 5 64gb från Webhallen i söndags och det är verkligen svårt att ställa om sig till Android när man kört iPhone i 5 år. Senaste Android luren jag hade va en Galaxy S2.

Enda positiva hittills för mig är att den är sjukt snabb och inte laggar & hackar. Min iPhone 6 blev oduglig efter iOS 11. Jag som va irriterad på att min iPhone 6 hade dåligt batteri efter 3 år. Tyvärr räcker inte oneplusen mkt längre även fast den är ny. Måste ändå ladda telefon varje kväll.

Sen får jag inte notifikationer från Facebook-appen att funka. Messenger och andra appar funkar som dom ska. Har provat installera om appen och kört lite tips och tricks från nätet som jag googlat fram, men inget hjälper.

Sen letar jag efter hur man stänger av Googles alla jobbiga notifieringar. Räcker med att gå in i en galleria så frågan den om man vill ha en inomhuskarta att titta på. Eller om man käkat hamburgare på Mcdonalds så frågar den sen om man vill göra en recension. Storebror ser dig.

Hoppas jag kan bli vän med denna nya lur, även fast jag inte är det just nu.

För att svara på dina frågor om Google notiserna. Det där med o recensera kommer ifrån Google Maps o du kan stänga av såna notiser i Google Maps inställningar, o inomhuskartor kommer i från Google Now, som du stänger av i Google appen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Fick min Oneplus 5 8GB igår och sammanfattar min upplevelse hittils nedan.

  • Den är väldigt rapp och snabb så in i bomben, men det kan ju vara för att jag uppgraderade från en Galaxy S4...

  • Fingerprint är något nytt för mig, och det är ganska så fantastiskt att slippa behöva skriva pin-kod varje gång i t.ex. BankID. Har fungerat felfritt.

  • "Jelly"-effekten. Den finns och den märks ganska tydligt men förhoppningsvis vänjer man sig med tiden. Är irriterande.

  • Scroll-lag i Firefox? Det småhackar hela tiden. Chrome, Opera och andra webbläsare har väldigt mjuk och fin scrollning. Varför är Firefox sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav9797:

Fick min Oneplus 5 8GB igår och sammanfattar min upplevelse hittils nedan.

  • Den är väldigt rapp och snabb så in i bomben, men det kan ju vara för att jag uppgraderade från en Galaxy S4...

  • Fingerprint är något nytt för mig, och det är ganska så fantastiskt att slippa behöva skriva pin-kod varje gång i t.ex. BankID. Har fungerat felfritt.

  • "Jelly"-effekten. Den finns och den märks ganska tydligt men förhoppningsvis vänjer man sig med tiden. Är irriterande.

  • Scroll-lag i Firefox? Det småhackar hela tiden. Chrome, Opera och andra webbläsare har väldigt mjuk och fin scrollning. Varför är Firefox sån?

Firefox på mobilen är väldigt långsam än så länge. Tyvärr kommer inte nya uppgraderingarna i Quantum till mobila versionen än, utan dröjer någon version längre. Tyckte jag såg något om v58. Om FF på mobilen bara blev lite rappare skulle jag använda den som browser, då den stödjer addons.