Bra 35"+ monitor med 4K och gärna med GSync

Permalänk
Medlem

Bra 35"+ monitor med 4K och gärna med GSync

Har en 40 Philips BDM4065 som överlag är bra men har alltid retat mig på det rätt dåliga ljusstyrkan samt att VA panelen gör att det blir även "interna betraktningsvinklar" som syns tydligt på vit bakgrund. Skulle därför vilja ha en skärm som är minst 35" iaf och som har lite bättre bild, med lite mer tryck i bilden. Primära området är för kontorsarbete (systemutveckling osv) men om den även skulle ha stöd för GSync är det absolut ingen nackdel så man inte kan skylla på det när man blir dödad i spelen 4K känns dock som givet för skärmar i denna storlek, iaf de man har på skrivbordet. Sen är jag lite osäker på om 4065 har PWM problematik eller inte. Skulle kunna tänka mig en UW skärm mest för att jag tycker att skärmar i denna storlek kanske blir lite väl höga ibland i 16:9 format och det blir lite jobbigt för ögonen att titta ner för mkt längst ner på skärmen.

Vad finns det att rekommendera? Antar att det är rätt få skärmar på marknaden som kan matcha alla kraven så det blir väl en kompromiss hur man än gör. Pris spelar mindre roll så länge det är kvalité på grejerna, spenderar så mkt tid framför den att det är värt investera. Vet inte hur Philips lite nyare skärmar står sig mot denna?

Drömskärmen vore väl typ 43" med GSync, 4K och 120 Hz men det lär blir svårt

Permalänk
Medlem

Kommande Asus ROG Swift PG27UQ har det mesta, utom storleken då tyvärr, "endast" 27".
(4k, ips, 144hz och hdr, g-sync)

Det kommer ju även en ny ultrawide; ROG SWIFT PG35VQ.
(35" UWQHD (3440 x 1440, 21:9) curved, 200hz, hdr, g-sync)

Samt att Acer lär väl släppa i stort sett identiska paneler i samma veva

Edit:
Priset spekuleras hej vilt, allt mellan 15-20 tusen, så det verkar inte bli några billiga grejer direkt
PG35VQ
PG27UQ

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

27" är inte mkt att hurra för när man väl vant sig med något större

P35 såg jag också att SweClockers skrev lite om, minns inte om dom hade testat den eller om det bara var en preview.

Permalänk
Medlem

@improwise: Det var nog en preview då ingen av skärmarna är släppta än
Priset är inte ens nämnt än

Misstänkte att du inte var så intresserad av 27", men ultrawide på 35" verkade ju vara ett alternativ. Riktigt monster o_0

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

@improwise: Det var nog en preview då ingen av skärmarna är släppta än
Priset är inte ens nämnt än

Misstänkte att du inte var så intresserad av 27", men ultrawide på 35" verkade ju vara ett alternativ. Riktigt monster o_0

Ja, sneglade lite på P35an faktiskt.

Permalänk
Medlem

Faktum är att just de dåliga bektraktningsvinklarna på VA paneler gör att jag för denna typ av monitorer tror att kurvat inte alls behöver vara så dumt, även om jag tycker det är helt bortkastat på TV apparater.

Permalänk
Medlem

@improwise: med tanke på HDR tror jag att VA är en klar fördel också, sen har de ju även quantum dot, vad det nu innebär 😎

Priset, för mig, blir intressant då jag är extremt sugen på nån av dem. Hoppas de landar på närmare 15 än 20 😂

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem