Permalänk
Medlem

Asus rog swift pg278q no signal

har en Asus rog swift pg278q som jag köpte. har för tillfället inte någon displayport på mitt grafikkort så jag köpte en kabel med dvi-d och displayport men det står bara no signal:/ någon som vet något som kanske funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isk0:

har en Asus rog swift pg278q som jag köpte. har för tillfället inte någon displayport på mitt grafikkort så jag köpte en kabel med dvi-d och displayport men det står bara no signal:/ någon som vet något som kanske funkar?

Med stor sannolikhet så är kabeln till för att skicka ut signaler via DisplayPort på ett grafikkort till en skärm som har dvi ingång

Permalänk
Medlem

@thomson: finns det något sätt jag kan kolla säkert om det är det?

Permalänk
Medlem

för jag köpte den i affär och var ganska specifik att jag hade displayport i skärmen och dvi-d i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av isk0:

för jag köpte den i affär och var ganska specifik att jag hade displayport i skärmen och dvi-d i datorn

Jag kollade lite på vad Kjelle skrev om dessa kablar och det var från DisplayPort på grafikkortet till en skärm med dvi anslutning.

Jag hade ett liknande problem för ett tag sedan med samsung 4K skärm där jag har 2st Hdmi portar på 30Hz(4K) och en DisplayPort på 60Hz(4K).
För att köra båda datorerna på displayporten så köpte jag en Hdmi växel(Hdmi 4K kablar till växeln från grafikkortet)och sedan en kabel med Hdmi till DisplayPort.
Men det fungerade inte utan kabeln var konstruerad så att det endast gick att skicka signal från displayporten på mitt grafikkort till en Hdmi ingång på skärmen.

Permalänk
Medlem

Vart köpte du kabeln, står det på deras sida om hur den ska fungera?

Permalänk
Medlem

@thomson: letade på deras sida där står det "Kabel för att skicka signal från en dator med Displayport till en skärm med DVI" Lite tråkigt när de gör fel i butiken...

Permalänk
Bildexpert 📺

@isk0: Du får be butiken läsa mina artiklar om detta, specifikt:

http://www.sweclockers.com/artikel/21068-bildanslutningar-del...

Vet inte om Gefen-omvandlaren som nämns i artikeln fortfarande säljs, men jag vill minnas att riktpriset låg på ca 400 dollar.

Med andra ord: kablar och adaptrar för Displayport-DVI som säljs för rimliga summor är just det, Displayport-till-DVI. Aldrig åt andra hållet lyder tumregeln.