Forumdelen sponsras av

Var kan jag köpa en strömadapter till en Ultra Wide Acer skärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2013

Var kan jag köpa en strömadapter till en Ultra Wide Acer skärm?

Hej

Är det någon som vet var man kan hitta en strömadapter till en Acer XR341CK?
Jag blev erbjuden att köpa en begagnad skärm till bra pris, men adaptern saknas.

Har kollat på Acers hemsida, men hittar inget vetting. Det bästa jag hittar verkar kosta ca 500:- +frakt till Sverige.
Men det vore trevligt att kunna handla från en känd butik istället.
Jag hittar ingen butik i Sverige som säljer något lämpligt (men det kanske är jag som söker dåligt).

Jag är även lite osäker på om jag har den korrekta specifikationen.
Någon som vet om 19V - 2,1A stämmer?
Funderar på om det kan gå att hitta någon universaladapter med rätt spec.

Vore ytterst tacksam för tips.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

19V med rätt polaritet och gärna över 2,1A, borde funka med en gammal laptop-laddare eller dyl.
Eller: https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjnin...

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001

19V 2.4A ska du nog satsa på som minst om man kollar watten den använder.
Den @matten länka till verkar ju bra till endamålet

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | Moderkort: MSI x99 Pro Carbon | Grafikkort: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Okt 2003

Verkar vara 19V 7A enligt https://i1.wp.com/laptopmedia.com/wp-content/uploads/2016/05/...

Bör funka med en 4A kvalitetsadapter.

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Tarnyd: Ifall du verkligen vill göra det enkelt för dig, kontakta Acer i sverige direkt och fråga vad det kostar att köpa en adapter. Dessa räknas normalt som reservdel och är inget man direkt listar på någon hemsida.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarKöpguide för skärmPixelklockanDVI & VGAHDMITVLjusstyrkaTV 2016/17TV-priser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2004

"Adaptern saknas" och du får köpa den till bra pris? Har du försäkrat dig om det inte är stöldgods? Annars gör du dig som köpare skyldig till häleri. Att köpa i god tro existerar inte i Svensk lagstiftning oavsett vad folk tror. Be om att få se ett köpekvitto och kontakta sen Acer som Laxpudding säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Asus P8P67 Pro || Intel Core i5 2500K || Corsair 8GB XMS3 1600Mhz || Gigabyte GeForce GTX970 G1 || Corsair Graphite 600T (White) || Corsair AX850W || Antec Kühler H₂0 620 || Samsung 850 EVO 250GB || Intel SSD 320 120GB || WD Caviar Black 1TB || WD Caviar Green 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2013

Tack så jättemycket för alla snabba svar.
@jgb_jgb Du har helt rätt, 19v 7,1A ska det vara.
@Laxpudding Jag tog faktiskt kontakt med Acer. Jag uppgav serienumret på skärmen och då sa dom att det fortfarande var inom garantitiden, så dom var generösa nog att skicka en ny adapter, med lite tur får jag den innan helgen :). @Spektra Jag tänkte faktiskt inte tanken förrän efter att jag hade köpt den, men det slog mig med. Köpte den dock från Shoppis (en slags second hand affär). Vet inte om det har någon betydelse i sammanhanget, men jag har i alla fall kvitto från butiken.

Tack alla för snabba och bra råd