Alienware lanserar dator med AMD Ryzen Threadripper den 27 juli

Permalänk
Cyberman

Alienware lanserar dator med AMD Ryzen Threadripper den 27 juli

Som första datortillverkare och exklusiv partner avtäcker Alienware Area-51 Threadripper Edition med 12 alternativt 16 kärnor och fabriksöverklockning för lansering i slutet av juli.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Hjälpsam

Blir säkert väldigt billig.

Permalänk
Medlem

Alienware, de överprisade rgb-speldatorerna, ska få Threadripper först?

Permalänk
Medlem

Och enormt ful som vanligt. Inget jag skulle vilja ha på skrivbordet och förmodligen svindyr dessutom.

Permalänk
Inaktiv

Hahaha sjukt cool

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alienware bryr man väl sig inte så mycket om, det trevliga är ju att Threadripper ser ut att materialiseras så tidigt som juli!

Permalänk
Medlem

Så de väljer 3x 580 över Vega? Vad säger de om tillgängligheten på Vega vid tidpunkten? Betyder det att konsument-Vega kommer tidigast i Augusti? Eller är det September som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så de väljer 3x 580 över Vega? Vad säger de om tillgängligheten på Vega vid tidpunkten? Betyder det att konsument-Vega kommer tidigast i Augusti? Eller är det September som gäller?

Apple tar de Vega som de behöver först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Apple tar de som de behöver först.

Till vilken datormodell ska de ha Vega i sommar/höst?

Permalänk
Medlem

tippar på en prislapp 50.000+

Permalänk
Medlem

Lär ju kosta som en guldtacka med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Skrivet av Pudeln:

Apple tar de Vega som de behöver först.

AMD_Robert förtydligade i en tråd på Reddit att 27/7 är för pre-orders, alltså inte tidpunkten för lansering av Threadripper. Det är sannolikt också före lanseringen av Vega och innan fönstret för pre-orders på Vega, så det är sannolikt därför Dell inte kan erbjuda något annat än Trifire 580.

Permalänk
Medlem

Alienwaewe som koncept känns väldigt P12, men att den kommer med Threadripper får förhoppningsvis folk att inse att Ryzen är en utmärkt cpu för spel.

Permalänk
Medlem

Har verkligen Alienware threadripper OEM eklusivitet? Borde det inte vara Dell som har det med tanke på att Alienware är bara såvitt jag vet en Dell serie.

Permalänk
Inaktiv

16 core Ryzen Threadripper och Nvida 1050 är en bra jämn balans, men knappast för den målgrupp som Alienware riktar sig emot.
Men det är ändå gött att 16 cores cpuer nu börjar komma till vanliga svenssons, vilket sänker priset på det andra. Min åsikt att runt 12 core är lagom för en vanlig datanörd, mer än det, ja det blir så mycket ram, ssd, dyra nätverk etc man bör skaffa för att ej bli en flaskhals.
Att belasta 100 core cpus har inga datanördar problem med utan att grafikkort ens behöver finnas på datorn, men det kostar att inte ha andra flaskhalsar.

Permalänk

På min födelsedag! Trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Alienware, de överprisade rgb-speldatorerna, ska få Threadripper först?

Måste dock säga att deras laptops har blivit riktigt sjysta för priset senaste åren.

Har klämt på en Alienware 15, och 21,000kr för en spel laptop med i7 7700HQ + GTX 1070 + 120Hz G-sync skärm, det är inte allt för farligt kan jag tycka. Byggkvalitén var riktigt trevlig den med!

Absolut, det finns helt klart billigare datorer med samma specs. Men tycker att deras 1 års premium service där dem kommer hem till dig och fixar datorn istället för att skicka iväg den i flera veckor - Det kan vara värt 1-2000kr extra bara där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alienwaewe som koncept känns väldigt P12, men att den kommer med Threadripper får förhoppningsvis folk att inse att Ryzen är en utmärkt cpu för spel.

Jag tycker Alienwaewe känns mer bortskämd pojkspoling grej, in på durken med dig.

Permalänk
Medlem

Trodde någon annan skulle hinna före Dell/Alienware

Skickades från m.sweclockers.com