Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007

LG dead pixels och respons tid

Jag hade en död pixel när jag fick skärmen, nu har det totalt blivit fyra.

Är det garanti på detta under 3 år, som den normala garantin dom lämnar för skärmen?

Vad jag vet ska man ha minst 7 döda pixlar för att kunna få en ny skärm.

En annan sak är när jag har ställt in high response time på skärmen, så när jag scrollar websidor, ju fortare desto mer blir texten förvriden, och neon färger uppkommer under scrollningen. När jag stänger av funktionen så är det så gott som borta. Är detta ett skärm fel?

LG 34" 34UC88-B

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av nicoX:

En annan sak är när jag har ställt in high response time på skärmen, så när jag scrollar websidor, ju fortare desto mer blir texten förvriden, och neon färger uppkommer under scrollningen. När jag stänger av funktionen så är det så gott som borta. Är detta ett skärm fel?

Det är inte ett skärmfel utan resultatet av den kompromiss som måste till för att minska responstider. Funktionen finns där för att du ska kunna välja vilket som passar just dig bäst. Uppenbart är det inte rätt funktion för dig då du upplever neonfärger och förvriden text. Så helt rätt att stänga av det.

Angående pixelfelen får du nog snabbast svar genom att kontakta LG:s kundservice.