Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync - Fungerar inte med DP

Permalänk
Medlem

Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync - Fungerar inte med DP

Skärmen blir svart när jag kopplar in DP sladden men fungerar när jag använder HDMI. DP utgången är det inget fel på för den fungerar när jag kopplar in en annan skärm så felet är bara när jag kopplar datorn och skärmen med DP.

Kör just nu med XB271HUA med HDMI och en Asus VP278H med DP och fungerar men skulle vilja ha båda skärmarna i DP.

Specs:
Grafikkort: Gigabyte G1 980Ti
CPU: I7 4790K
Moderkort: Asus Hero VII
RAM: 32GB DDR3 1 600 MHz

Permalänk
Medlem

Kanske är något fel på DP-sladden eller DP-ingången i skärmen? Testa byta sladd och ingångar/utgångar om du har flera eller kör Acer-skärmen med DP och Asus-skärmen med HDMI eftersom den ändå bara är 60Hz.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hade en DP kabel från Clas O som släckte skärmen så fort jag starta ett spel. Köpte en lite dyrare och problemet löste sig.

Så testa byta kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Kanske är något fel på DP-sladden eller DP-ingången i skärmen? Testa byta sladd och ingångar/utgångar om du har flera eller kör Acer-skärmen med DP och Asus-skärmen med HDMI eftersom den ändå bara är 60Hz.

Har testat olika DP-sladdar och flera utgångar på grafikkortet. Glömde säga en ganska viktig detalj att skärmen slocknar efter boot så allt funkar fram till dess.