Forumdelen sponsras av

Funderar på att köpa en till skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings län
Registrerad
Jun 2014

Funderar på att köpa en till skärm.

Tjenare folket, jag funderar som sagt på att köpa mig en till skärm då jag fick syn på denna och vart lite småkär https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-... men det är ju en större summa att lägga för en skärm. Då undrar jag om jag kommer märka någon skillnad på 1ms och 4ms? Då jag lirar mestadels CSGO så vill jag inte gå ner i respons så det märks. Och så undrar jag även ifall det är något nytt ut på G inom kort så det kanske är mer värt att vänta på ny skärm ska släppas eller ifall denna kommer gå ner i pris ännu mer?

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2014

Jag tror inte att du kommer märka skillnad, speciellt inte om du inte har 144hz eller g-sync på din nuvarande skärm.

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings län
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av theo0019:

Jag tror inte att du kommer märka skillnad, speciellt inte om du inte har 144hz eller g-sync på din nuvarande skärm.

Sitter nu på en 24" 144hz 1ms TN skärm från Acer

Edit: Med G-Sync glömde jag att säga också.

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Mythzs:

Då undrar jag om jag kommer märka någon skillnad på 1ms och 4ms?

Det är endast två (mestadels) påhittade siffror på ett papper. Jag går igenom responstider här med bildexempel på hur lite den här siffran betyder. Det viktigaste är som skrivet kapaciteten till hög frekvens. Och skulle du vara extremt känslig har du även eftersläpsreducering på den modell du tittar på.
http://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-ti...

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarKöpguide för skärmPixelklockanDVI & VGAHDMITVLjusstyrkaTV 2016/17TV-priser