SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

MediaMarkt är ju roliga... Bokade min första timmen de hade uppe produkten på deras hemsida med deras "preliminära" pris 1790kr som sedan ändrades till 1590kr (som är dyrt bara det). Nu fick jag en bekräftelse på att min order är skickad, till priset 1790kr!

Blir så jäkla trött på sånt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Vad kostar det försäkrat då?

Inte jag, men ja, flera andra i tråden.

Min enhet skickades från MM idag, skönt. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Det ingår försäkring i alla dps:s tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag fick precis det mailet också, har också förbeställt på MediaMarkt.

Jag håller helt med de flesta i tråden här som är missnöjda med prissättningen. Själv köpte jag ett NES Classic Mini för 2000:- av en scalper. Jag ska bara ha dessa och priset är värt det för mig helt enkelt.

Vi prioriterar alla olika.

Jag har inget emot den generella prissättningen på ca 800-900kr, vilket jag tycker är rimligt för vad man får. Det som är en fis i ansiktet för mig är att Bergsala bestämde sig för att dubbla priset till 1600kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Brukar butiker återkoppla till återförsäljare om de får många avbokningar eller har de köpt så har de? Dvs, får Bergsala veta att många har avbeställt pga priset eller ligger butikerna på dessa och försöker sälja dem till andra?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Aene:

Brukar butiker återkoppla till återförsäljare om de får många avbokningar eller har de köpt så har de? Dvs, får Bergsala veta att många har avbeställt pga priset eller ligger butikerna på dessa och försöker sälja dem till andra?

Hämndlysten, eller?

Oavsett vilket lär ju Bergsala inte ha missat den här tråden, om vi säger så.

Permalänk

@myusername: 105€ med frakt, det är ju ändå helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Brukar butiker återkoppla till återförsäljare om de får många avbokningar eller har de köpt så har de? Dvs, får Bergsala veta att många har avbeställt pga priset eller ligger butikerna på dessa och försöker sälja dem till andra?

Det beror på hur avtalen ser ut.
Leverantör tar högst risk när de äger varan fram till att den scannas i kassan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

Hämndlysten, eller?

Njae. Har visserligen inte bestämt mig om jag ska hämta ut någon av mina ännu. Men var mest nyfiken

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Falafelbollen: Arriving 30 Oct - 3 Nov stod det på min order.

Edit: där var den slut på Amazon.de

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fredl:

Min konsoll som jag bokade på Komplett 15:32 den 28 juni skickades igår och kommer med posten idag. Hoppas att den är vettigt förpackad.

Hade bokat på inet (den blev annulerad av inet), cdon (avbokade själv) och retrospelbutiken (avbokade själv). Tack vare studentrabatt betalade jag 1349 vilket känns som ett okej pris med svenska mått mätt.

Har faktiskt aldrig haft SNES utan hade NES och sedan Nintendo 64, Gamecube, Wii, Wii U, Switch.

Skrivet av ClubT:

Komplett har själva besvarat hur det kommer vara packat tidigare i tråden: Länk

Denna damp precis ned från @Komplett. Hade en yttre kartong med plast innuti just kring själva SNES-kartongen för er som funderat kring det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Denna damp precis ned från @Komplett. Hade en yttre kartong med plast innuti just kring själva SNES-kartongen för er som funderat kring det.

https://i.imgur.com/X3YcTHQ.jpg

Fantastiskt! Undrar varför @komplett tidigare bekräftat att de kommer posta lådan rakt uppochned. Det är ju hur som helst bara bra för alla som väntar på SNES från dem. Tur att de tänkte om där.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Blev en från tyska Amazon också ifall allt skiter sig med Shopto (mycket sannolikt) och franska Amazon. Bäst att vara på den säkra sidan så att man inte blir utan.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mocka:

Jag har inget emot den generella prissättningen på ca 800-900kr, vilket jag tycker är rimligt för vad man får. Det som är en fis i ansiktet för mig är att Bergsala bestämde sig för att dubbla priset till 1600kr.

Absolut. Det är jävligt sugigt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Undrar varför @komplett tidigare bekräftat att de kommer posta lådan rakt uppochned.

När bekräftade de det? Det enda jag minns är att de skrev att OM lådan är godkänd som frakt-embalage, så stoppas den inte automatiskt i en kartong.

Beställer man en extra-produkt, tex USB minne, samtidigt, lär de alltid skeppa den i kartong oavsett. Ett porto i stället för två.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

MediaMarkt är ju roliga... Bokade min första timmen de hade uppe produkten på deras hemsida med deras "preliminära" pris 1790kr som sedan ändrades till 1590kr (som är dyrt bara det). Nu fick jag en bekräftelse på att min order är skickad, till priset 1790kr!

Blir så jäkla trött på sånt..

Surt. I min bokning står det 1590:- men å andra sidan var det det preliminära priset när jag bokade.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Surt. I min bokning står det 1590:- men å andra sidan var det det preliminära priset när jag bokade.

Fick också mail från Mediamarkt att min är skickad med 1590 kr som pris.

Även Elgiganten har skickat idag.

Fick tag i Gamestop. Depositionsavgiften får man tillbaka om man avbeställer men man måste gå in i samma butik för att få tillbaka pengarna.

Hade tänkt mig en eller max 2 st. Uselt av Bergsala men är också lite lat så tror jag behåller den från Gamestop och snyggaste kartongen från Elgiganten/Mediamarkt för att ge bort som julklapp. Den andra som skickats lämnar jag tillbaka i butik.

Permalänk
Skrivet av Tokas:

MediaMarkt är ju roliga... Bokade min första timmen de hade uppe produkten på deras hemsida med deras "preliminära" pris 1790kr som sedan ändrades till 1590kr (som är dyrt bara det). Nu fick jag en bekräftelse på att min order är skickad, till priset 1790kr!

Blir så jäkla trött på sånt..

Du får be dem ändra, annars får du helt enkelt tvinga dem prismatcha el giganten med deras prisgaranti.

Permalänk
Medlem

@LaoLao och @CrazyBlueberry Som det ser ut nu kommer förmodligen bara skicka tillbaka skiten. Det har blivit en jäkla soppa av allt, där Bergsala bara är en av aktörerna som beter som förjävligt och utnyttjar situationen.

Permalänk
Medlem

Ja, nu har jag beställt en från ebay, blev 1278:- ink frakt. Nästan lika dyrt som de jag hade fått från bergsala, men tillfredsställelsen att inte ge dem pengar är väl värd väntan och priset. (som faktiskt blev lägre)
Hoppas den dyker upp oskadd bara, men det har då aldrig varit några problem innan.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Prova att kontakta dem oftast får jag sms sen mail att de har skickat den. Oftast skickar de till mig dagen före release med. Vilket i de flesta fall renderar till att jag får varan dagen efter. Pissigt som vanligt att släppa en release före helgen.

Verkar ju som att de blir sist ut nu, iallafall av de större återförsäljarna. Andra har redan fått sina levererade till och med. Men imorrn förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Du får be dem ändra, annars får du helt enkelt tvinga dem prismatcha el giganten med deras prisgaranti.

Inte helt säker på att prisgarantin gäller beställnigsvaror / förbokningar.
Sen tycker ju jag att de borde justera priset eftersom det hette att priset var preliminärt... Jag hade utnyttjat mitt öppna köp, om de bråkar. De här konsollerna ska ju inte vara svåra att få tag på framöver, så att betala extra bara för att det är kull. Nja, kanske inte.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte helt säker på att prisgarantin gäller beställnigsvaror / förbokningar.
Sen tycker ju jag att de borde justera priset eftersom det hette att priset var preliminärt... Jag hade utnyttjat mitt öppna köp, om de bråkar. De här konsollerna ska ju inte vara svåra att få tag på framöver, så att betala extra bara för att det är kull. Nja, kanske inte.

Det gäller om en fysisk butik fortfarande har varor i lager, och senast hade El Giganten 100+ i webblager. Trots "webblager" är El Giganten fortfarande en fysisk butik och ger möjligheten att hämta ut beställningar i butik. Det klassificerar sig till prisgaranti tycker jag.

Annars får man helt enkelt bara lämna tillbaka hos Media Markt och köpa från El Giganten. Det kvittar

Permalänk
Medlem

Har 2 st på väg från Elgiganten men har även bokat 2 på MM för hämtning i butik. Dock inte hört nåt från MM så me lite tur glöms de bort för 4st ska ja tusan inte ha xD... Försökte komma över 2 för å försöka byta den ena mot ett NES mini, va tror ni om de?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Har 2 st på väg från Elgiganten men har även bokat 2 på MM för hämtning i butik. Dock inte hört nåt från MM så me lite tur glöms de bort för 4st ska ja tusan inte ha xD... Försökte komma över 2 för å försöka byta den ena mot ett NES mini, va tror ni om de?

Skaffa inte en SNES mini i syfte att byta mot nes. Det är betydligt enklare att bara köpa en rakt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Skaffa inte en SNES mini i syfte att byta mot nes. Det är betydligt enklare att bara köpa en rakt av.

Jag hade dessutom väntat tills det nya nes mini släppet, florerar rättså många bra piratkopior där ute nu som folk luras på.

Permalänk
Medlem

Fick mail ikväll från netonnet att min order skickades idag. Dom tog 1499:- för den

Permalänk

Looks Like The SNES Classic Mini Is Just As Hackable As The NES Classic Mini

http://www.nintendolife.com/news/2017/09/looks_like_the_snes_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Looks Like The SNES Classic Mini Is Just As Hackable As The NES Classic Mini

http://www.nintendolife.com/news/2017/09/looks_like_the_snes_...

Inte så konstigt med tanke på att det är exakt samma hårdvara i den, men det var ju inte direkt oväntat
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-snes-mi...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Twelve Monkeys:

Looks Like The SNES Classic Mini Is Just As Hackable As The NES Classic Mini

http://www.nintendolife.com/news/2017/09/looks_like_the_snes_...

Det här är troligtvis den största anledningen till varför jag vill ha en SNES Classic Mini... Jag vill kunna spela Chrono Trigger, Mega Man X2,X3, Lufia, Castlevania V och så mycket mer!