SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

Bokat via CDON nu Missade via Webhallen

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Permalänk
Medlem

Plats #15 på prisjakt nu! Helt bananas. Jag är så sjukt facsinerad kring hur pass bra "koll" folk har nuförtiden. Fullbokad på många affärer och fullkomligt exploderar, och det på mindre än typ 24 timmar. Det är galet, you snooze you loose 2017...

Själv har jag dragit preorder på 3 ställen och funderar på om man ska säkra upp med även Proshop nu.
Problemet är väl dock att såvida man inte kan få bekräftat ett par dagar innan leverans från varje ställe, om man kommer få eller inte, så kommer man då potentiellt sitta med 4 konsoler hos posten och tvingas returnera 3 av dom.
Jävla soppa detta med limiterad tillgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har bokat på Webbhallen och Inet. Får jag två så ger jag en till brorsan i julklapp så är "problemet" löst

Permalänk
Medlem

Dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5011034474/classic-mini-sne...

Står dock ingenting om att priset är preliminärt, ska man utgå från det?

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5011034474/classic-mini-sne...

Står dock ingenting om att priset är preliminärt, ska man utgå från det?

Jag tror inte att man skall utgå från det.

Kan vara att de "passar på" att köra med ovanligt bra marginaler pga. tidigare svartabörsenpriser på NES Mini.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5011034474/classic-mini-sne...

Står dock ingenting om att priset är preliminärt, ska man utgå från det?

Bergsala har inte meddelat riktpris än så man får se det som en place holder.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Har förbokat 3st. Skulle jag få mer än 1 utan jag hinner avboka dom andra åker den ut på sweclockers marknad för inköpspris + frakt.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Skrivet av Akuma:

Du tog dig på riktigt tid att köra en screenshot, ladda upp på imgur och posta här men inte att läsa texten direkt under bilden.....?

Skönt att jag inte tvekade med min förbokning på Webbhallen nu då den verkar vara slut redan, håller med tidigare talare om att det går snabbt år 2017!

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Permalänk

Var en som skrev på fb att han pratat med Nostalgibutiken som i sin tur fått informationen att priset kommer att vara 1495kr...
Om priset bli 1495kr blir man lite småsur för då har dom lagt på en hel del dom asen...kommer kanske till å med avboka då...

Permalänk

Viktig information från Nintendo gällande kvantitet till Sverige:
https://www.nintendo.se/nyheter/505-viktig-information-angaen...

Permalänk

Hurra
En Mini SNES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Var en som skrev på fb att han pratat med Nostalgibutiken som i sin tur fått informationen att priset kommer att vara 1495kr...
Om priset bli 1495kr blir man lite småsur för då har dom lagt på en hel del dom asen...kommer kanske till å med avboka då...

Hur blir det då med priset från Gamestop? Dom hade listat den som 999 men nu är det ändrat till 1499 kr. Vilket pris får man betala? ( Om man har förbokat och lagt handpenning dvs )

Permalänk
Skrivet av Twelve Monkeys:

Var en som skrev på fb att han pratat med Nostalgibutiken som i sin tur fått informationen att priset kommer att vara 1495kr...
Om priset bli 1495kr blir man lite småsur för då har dom lagt på en hel del dom asen...kommer kanske till å med avboka då...

Någon stoppar ett antal hundralappar rakt ner i fickan.
800-1000 SEK i Norge.
Drygt 900 SEK i Danmark.
1500,- i Sverige...

Permalänk
Skrivet av myusername:

Good for you

Permalänk

110a"]
Hur blir det då med priset från Gamestop? Dom hade listat den som 999 men nu är det ändrat till 1499 kr. Vilket pris får man betala? ( Om man har förbokat och lagt handpenning dvs )
[/quote]

Ingen aning tyvärr.

Permalänk
Skrivet av myusername:

Någon stoppar ett antal hundralappar rakt ner i fickan.
800-1000 SEK i Norge.
Drygt 900 SEK i Danmark.
1500,- i Sverige...

De är det jag menar också...om priset är 1495kr blir man ju lite smått förbannad å visst jag har bokat men skulle det vara så att den är billigare att ta hem från nått annat land så kommer jag göra så. tog hem mina nes mini'n från uk.

Permalänk
Medlem

1500 är ju nästan det dubbla än NES mini. kan inte stämma, eller?
Nästa är N64 mini med 10 spel för 3000!?

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Skrivet av Twelve Monkeys:

De är det jag menar också...om priset är 1495kr blir man ju lite smått förbannad å viss jag har bokat men skulle det vara så att den är billigare att ta hem från nått annat land så kommer jag göra så.

Japp.
Jag köper helst från våra svenska återförsäljare om de har sakerna och jag betalar gärna också.
Men 50-60% högre priser är ren ocker och sådant ställer jag inte upp på. Då returnerar jag eller avbokar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer inte betala en krona över 900:- för den, då avbokar jag. Ska inte stödja butiker som försöker utnyttja situtationen som blev med Nes mini.

Permalänk
Skrivet av Leffe-:

1500 är ju nästan det dubbla än NES mini. kan inte stämma, eller?
Nästa är N64 mini med 10 spel för 3000!?

vet inte än men ryktet säger det, ryktet kommer dels från nostalgibutiken från en som prtatat med dom, om man ska tro på det eller ej får tiden avisa men det ser mörkt ut då en del butiker har justerar priset runt 1495kr.

Permalänk
Skrivet av myusername:

Japp.
Jag köper helst från våra svenska återförsäljare om de har sakerna och jag betalar gärna också.
Men 50-60% högre priser är ren ocker och sådant ställer jag inte upp på. Då returnerar jag eller avbokar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av altair4:

Kommer inte betala en krona över 900:- för den, då avbokar jag. Ska inte stödja butiker som försöker utnyttja situtationen som blev med Nes mini.

Håller med er båda, skulle det hålla sig runt tusingen är det ok men 1500kr....nej tack avbokar då också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Drygt 900 SEK i Danmark.
1500,- i Sverige...

Var hittade man den för under 700 danska? Det låter lite för bra för att vara sant. Priset bara "måste" vara högre än för NES classic, då de skickar med en extra kontroller, plus att kontroller antagligen är 5 spänn dyrare i sig. (Fler knappar)
Invändigt tror jag inte det är några större förändringar, möjligen har man patchat bort hacket, och då är det bara att hoppas någon hittar ett nytt.
Som det ser ut just nu ska jag inte ha någon konsol, då priset som ser ut att bli det aktuella, är för högt i mitt tycke.
Möjligt att man köper ett par handkontroller om de trots allt kommer ut på marknaden, och bygger om för USB. Men det känns mer tveksamt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur svårt det ska vara för många:

Priserna är ju preliminära.
Det rycker i baguetten på butikerna som lägger upp produkten på PRE-ORDER samma dag som den announcats av Nintendo.
Eftersom dom då inte fått någon bekräftad info om pris så får dom höfta. Webhallen tyckte jag var bra ut som satte 9999:- för att visa detta.

Men sen kommer Prisjakt.nu in i bilden, och leverantörerna vill givetvis placera sig högt upp där, och börjar då istället modifiera priserna till nått som är mer nära verkligheten.

För att ni inte ska behöva lita på mig så citerar jag Inet:

Citat:

Det svenska priset är inte heller utannonserat och vi har ett påhittat pris tillsvidare, men så snart det officiella priset är satt kommer vi att justera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasfogelstrom:

Viktig information från Nintendo gällande kvantitet till Sverige:
https://www.nintendo.se/nyheter/505-viktig-information-angaen...

Vilket betyder att de som stängt sin förbokning har fyllt sin kvot de kommer få in.
Kommer bli lika eftertraktad som nes:en.
Om man missat att beställa nu så lär man få betala dyrt om man vill få tag i en sen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasfogelstrom:

Viktig information från Nintendo gällande kvantitet till Sverige:
https://www.nintendo.se/nyheter/505-viktig-information-angaen...

Skrivet av BalleR:

Vilket betyder att de som stängt sin förbokning har fyllt sin kvot de kommer få in.
Kommer bli lika eftertraktad som nes:en.
Om man missat att beställa nu så lär man få betala dyrt om man vill få tag i en sen..

Missade detta totalt. Ställde denna fråga till @Webhallen, även om jag inte räknar med svar

Riktigt sjukt alltså! Dom lägger tid på att utveckla produkten, ta fram en produktionslina i fabrik, men väljer sen av nån anledning att inte producera för att möta efterfrågan, inte ens nu när dom på förhand och med erfarenhet av NES vet att det verkar vara en omättlig efterfrågan? Intressant...

Tror dock att det kan bli svårt för dom som försöker göra spekulation i detta, då det lär ha varit rätt många på pucken denna gång.
Finns mao en stor risk att blocket/tradera kommer flooadas med hundra, om inte tusentals konsoler denna vända.

Permalänk
Medlem

Hoppas Inet ger oss er seriöst pris!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

På tyska ställen pratar man om €99.
https://www.techbook.de/gaming/kommt-die-kult-konsole-super-n...

I England listas den hos Game och Amazon för £79.
http://www.mirror.co.uk/tech/nintendo-classic-mini-snes-relea...

Skickades från m.sweclockers.com