SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Skrivet av ingenjören:

@xlr8: Det är helt klart möjligt. Då kan man fråga sig varför vi båda fick ett mail där det stod att vi skulle få från den första leveransen. Känns lite oseriöst...

Allvarligt? Jag fick samma mail i mitten av sep, spårade leveransen av mina 2 via Postnord 28/9 o såg MM fått dem t butiken 26/9. Hämtade ut dem 29/9. (Beställde på natten efter den släpptes för förbokning. De sade t mig de får in nya varje vecka och ska kunna möta efterfrågan.

Tyvärr röstar jag på att Postnord klantat sig. De har "slarvat bort" 3 av mina viktiga kallelser t kirurg/röntgen PLUS en faktura på 5 veckor vilket inneburit missade operationstider. Det här dessutom för ca 2 veckor sedan stått i media om deras "paketkaos" där saker försvinner eller läggs på hög.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falafelbollen:

Bergsala tar ca 1080 ut mot kund. Plus moms på det så får man 1300:- sen skall handlaren tjäna någon hundring eller 2. Då landar du på 15-1600. Personalköp på Elgiganten är inköpspriset plus moms, vilket är 1267:-

Bara jag som reagerar på att en produkt Elgiganten hävdar är slut i lager ens har ett personalpris?

Skrivet av myusername:

Det är uppenbart att Bergsala kort och gott lagt på runt 500,- för att ta hem mera pengar i och med det konsol underskott som uppstått. Det har skapat en virtuellt kartellsituation som Bergsala anammande.

Vilket underskott? Både SNES och NES ska fortsätta tillverkas. Troligtvis tills marknaden mättas, och det står ex på hyllor som inte går att sälja till fult pris.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast det gjorde jag nu inte. Jag påvisade att det vanliga påslag, ALLA tar, PLUS ett påslag på 200 spänn, från Bergsala, ger den prisbild vi har i dag.

Sjukpensionär, men tack för visat intresse.

Nej, det är uppenbart att du skriver det här för att demonstrera att du inte läst vad jag skrivit. Motiveringen bakom varför du tvunget måste motivera det, vet jag dock inte.

Problemet är att INGEN kommer bry sig om att Bergsala höjt priset på en enstaka lyxprodukt med pissiga tvåhundra spänn. Men för all del, anmäl. Det är ingen som helst tvekan om att Bergsalas monopolsituation är ohälsosam för priserna på produkterna de säljer. Jag är helt för en förändring, och om många nog klagar på deras defakto monopol, snarare än att de höjt påslaget på en enskild produkt, så kan det kanske leda någonstans.

Sorry, ingen avsikt att klanka ned på dig personligen, själv är jag sjukskriven m en krossad högerarm som håller på att ta död på mig, så vi sitter väl i samma båt där, broder.
Kanske missad nåt i din formulering, men det är Bersala som blåst oss här nu. Det finns ingen annan förklaring.
De är sedan många år väldigt, väldigt nära Nin Japan, och det vissa folk rapporterar nu om att "speciella priser hos Amazon" råder t just oss (motsv typ 1500-1600), har själv sett det på några ställen på nätet, kan det vara styrt av att s.k piratimport försöker stoppas av generalagenter efter tryck fr tillverkaren, det sker m vissa andra produkter också.

Jaja, känns som att man skrivit nog nu, alla är vi blåsta på varierande mängd kr och förbryllade. Trist att något för Nintendo-fans så positivt ska medföra så mkt negativa upplevelser...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Avstängd

Haha ni som försöker motivera bergsalas pris är ju för roliga, och alla andra länder hur kan det kosta hälften så mycket hos dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Kanske missad nåt i din formulering, men det är Bersala som blåst oss här nu. Det finns ingen annan förklaring.

Det är väl självklart att det är, jag köper bara inte att man lägger hela prisökningen på dem. Det är inte så det fungerar. Om Bergsala tar 500 spänn för produkten, och återförsäljaren tar 700, innebär inte det att om bergsala höjer priset med en femhundring, tar återförsäljaren 1200. Återförsäljarens påslag, och marginal, är en procentsats. Innebärande att om man följer det scenariot så blir det nya priset 1400. Även återförsäljaren har alltså dubblat sin vinst / per enhet. Det är fortfarande Bergsalas fel, eftersom hela kedjan bygger på en reaktion som utgår från deras höjning.

Om vi utgår från att det rapporterade Elgiganten priset är rätt, så har Elgiganten ett påslag+marginal på ungefär 25%. Det innebär att Bergsala sålde NES classic för runt 400:- (Elgigantens påslag+marginal & moms går ju bort, och jag har för mig de tog 799?) och räknar vi då baklänges från de 1080, så är det en nytillkommen skatt som någon här i tråden uppskattade till ca 125:-, vilket skulle göra Bergsalas höjning till 555:-. Mer än jag riktigt tror på, men fortfarande inte de 6-700:- folk tycker de har höjt det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@EquinoXXX: Ja det är helt klart möjligt att PostNord försett sig med lite konsoler att dela ut som julklappar till personalens barn

Nåväl, blir väl så att jag får beställa från europa istället och spara 400 kr...

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Bara jag som reagerar på att en produkt Elgiganten hävdar är slut i lager ens har ett personalpris?

Vilket underskott? Både SNES och NES ska fortsätta tillverkas. Troligtvis tills marknaden mättas, och det står ex på hyllor som inte går att sälja till fult pris.

Bara för att en vara har ett personalpris betyder inte att den finns till försäljning till personal.

Det inlägget försökte få fram var att: personal på Elgiganten för köpa produkter för Elgigantens inköpspris + moms, förutsatt att varan finns i lager i det varuhus som personen jobbar i, och att dom inte är reserverade till kund. Går även att göra personalköp från centrallager.

Permalänk
Skrivet av ingenjören:

Nåväl, blir väl så att jag får beställa från europa istället och spara 400 kr...

Du tjänar 550kr av att beställa ett exemplar från Amazon istället för i Sverige. Om du köper i Sverige för 1590:- vilket är standardpriset, då betalar du i princip för priset av två konsoler. Därför är det så svårt för mig att acceptera detta, annars konsolen i sig är hur värt som helst.

Permalänk
Medlem

@mod

Kan vi inte ta Bergsala-diskussion i en seperat tråd? hade varit kul att läsa folks intryck och hur det går med spelen osv...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Haha ni som försöker motivera bergsalas pris är ju för roliga, och alla andra länder hur kan det kosta hälften så mycket hos dom

Därför att de andra generalagenterna & återförsäljarna inte tar ut nån VINST hajaruväl; de idkar "välgörenhet"😉.
Ok, kronan har sällan varit så stark, NES koatade 790kr i april, men...80-100€ (9.53 spotkurs idag, Max ca 950kr t slutkund, citat fr ledande tysk spelsajt: "Die Konsole ist seit dem 29. September für 80 bis 100 Euro erhältlich.) till slutkund i ex Tyskland är...typ välgörenhet ju, tydligen, men sen har skatter och påslag till den mängd försäljarled i Sverige🤔(säg snitt på 90€ i övriga EU dvs 860kr till slutkund...) .....näe, jag ger upp nu!!🙃

Som de säger på Media Markt: "Vemtonhündranitti er SÜPERBILLICH, annarch hade jag inze jag råd men den hier porrmustaschen!!!"

Så nu är det bara fixa en tajt 70-talsoutfit och en svulstig porrmusche och va nöjda med att vi fått nåt alls! Eeh...de som fick nåt alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

@Pnorberg: Det var ju en auktion, så exakt den går nog inte att köpa nu. Men priset hamnade ink frakt på typ 1024:- Så jag överdrev lite angående priset. Men det är rätt lätt att hitta en konsol under 1100:- på Ebay nu och det lär bli lättare efter jul.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det var synd att ShopTo lurade oss där.

Jag fick ett mail från dem nyss där de bjöd in till att lämna ett omdöme på Trustpilot. De fick ett, bra om fler kommer in.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Jag fick ett mail från dem nyss där de bjöd in till att lämna ett omdöme på Trustpilot. De fick ett, bra om fler kommer in.

Då är det nog dags att spräcka deras fina snittbetyg ^_^

En tanke slog mig nu, hur gör man om produkten visar sig vara defekt eller helt plötsligt går sönder? Erbjuder ShopTo eller Amazon garanti som Sverige gör och hur funkar det med vem som står för frakt och sånt?

Permalänk

Nästa konsol blir ju helt klart utlands beställd. Visste ej att den möjligheten fanns föräns de va försent.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Då är det nog dags att spräcka deras fina snittbetyg ^_^

En tanke slog mig nu, hur gör man om produkten visar sig vara defekt eller helt plötsligt går sönder? Erbjuder ShopTo eller Amazon garanti som Sverige gör och hur funkar det med vem som står för frakt och sånt?

9 av 10 fall får man själv stå för frakten till butik, iaf i sverige. Så tror det är samma utomlands.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

9 av 10 fall får man själv stå för frakten till butik, iaf i sverige. Så tror det är samma utomlands.

Ja, men efter att ha kontrollerat produkten återbetalar dem fraktkostnaden eller hur? Butikerna vill bara slippa betala frakten utifall det skulle vara en onödig undersökning eller falsk alarm.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fått stå för frakten inom Sverige, för någon produkt, utom när det kommer till Corsairs livstidsgaranti, via Inet. Då ville Inet ha betalt för frakten, och det var inte bara tillfälligt, utan allt utöver de första 3 åren var de inte intresserade av att stå för... Inte helt oväntat eftersom fri frakt är ett krav enligt reklamationsrätten, och därmed bara gäller i tre år. Allt annat har jag fått antingen en hemskickad frakt-lapp till, eller ett email som ska skrivas ut. Både till samma effekt, återförsäljaren står för frakten, och jag behöver inte lägga ut en spänn.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har aldrig fått stå för frakten inom Sverige, för någon produkt, utom när det kommer till Corsairs livstidsgaranti, via Inet. Då ville Inet ha betalt för frakten, och det var inte bara tillfälligt, utan allt utöver de första 3 åren var de inte intresserade av att stå för... Inte helt oväntat eftersom fri frakt är ett krav enligt reklamationsrätten, och därmed bara gäller i tre år. Allt annat har jag fått antingen en hemskickad frakt-lapp till, eller ett email som ska skrivas ut. Både till samma effekt, återförsäljaren står för frakten, och jag behöver inte lägga ut en spänn.

jag tror du missar skillnaden på reklamation och ångerrätt dock

Permalänk

Franska Amazon tar emot order igen.
Priset är €95

https://www.amazon.fr/Nintendo-Classic-Mini-Super/dp/B073BVHY...

Permalänk
Medlem

@myusername: Tack för infon, beställde precis en. Totalkostnad blir ca 1050kr inkl frakt.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Franska Amazon tar emot order igen.
Priset är €95

https://www.amazon.fr/Nintendo-Classic-Mini-Super/dp/B073BVHY...

Tack för tipset. Det fick bli en till.

För det priset har jag inte råd att inte köpa en till

Permalänk
Medlem

Trustpilot

Skrivet av Daemon:

Jag fick ett mail från dem nyss där de bjöd in till att lämna ett omdöme på Trustpilot. De fick ett, bra om fler kommer in.

Samma är... har också gett dom ett betyg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Franska Amazon tar emot order igen.
Priset är €95

https://www.amazon.fr/Nintendo-Classic-Mini-Super/dp/B073BVHY...

Beställde där för en timme sen, men när jag loggar in på franska amazon står det att den blivit annullerad :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Trigger`: Min beställning gick igenom. De verkar dock ha provdragit 1€ från kortet först (betalade med mastercard), dock har de inte dragit totalbeloppet ännu. Men det kanske görs när den skickas.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

@myusername: Yikes saftig ökning de dragit till med nu! EUR 174,60

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

@Kenta42: Det är för att det inte är Amazon själva som säljer den...

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk

Olika säljare.
Amazon själva sålde den nyss för 95.
Kanske tog den slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att returnera den SNES mini jag köpte via Elgiganten för jag tycker den blir för dyr.
Jag har öppnat den och använt det rätt flitigt. Tror ni att jag kan lämna tillbaka en oöppnad köpt från utlandet istället?

Jag kommer såklart inte berätta att det inte är samma exemplat som jag köpt via elgiganten. Vad kan hända?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Jag funderar på att returnera den SNES mini jag köpte via Elgiganten för jag tycker den blir för dyr.
Jag har öppnat den och använt det rätt flitigt. Tror ni att jag kan lämna tillbaka en oöppnad köpt från utlandet istället?

Jag kommer såklart inte berätta att det inte är samma exemplat som jag köpt via elgiganten. Vad kan hända?

Vad jag vet skiljer inte svenska versionen från övriga europeiska varianter. Så det borde vara likvärdigt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Jag funderar på att returnera den SNES mini jag köpte via Elgiganten för jag tycker den blir för dyr.
Jag har öppnat den och använt det rätt flitigt. Tror ni att jag kan lämna tillbaka en oöppnad köpt från utlandet istället?

Jag kommer såklart inte berätta att det inte är samma exemplat som jag köpt via elgiganten. Vad kan hända?

Köpte du online eller i butik? Vid onlineköp har vi som konsumenter i Sverige, mot svenska butiker, vansinnigt bra villkor.
Om du köpt den online äre bara att ångra köp även fast du brutit förpackning! Inom en viss tid från att du mottagit produken då förstås.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum