Kan man lita på lagersaldot som angivs på nätbutiken?

Permalänk
Medlem

Kan man lita på lagersaldot som angivs på nätbutiken?

Jag väntar sedan någon vecka på några minnen som jag beställt. Ser att dom dyker upp som lagersaldo på nätbutiken, ändå skickas dom inte från butiken, trots inneliggande order. Har nu ringt idag och påpekat att dom inte skickades igår som utlovat. Intressant att se om dom går iväg idag istället efter ytterligare tfn påminnelse.
Order 7676362

Permalänk
Medlem

Du ska ju kunna lita på saldot, men det är om fler personer har "reserverat" som saldot inte kan stämma, men det brukar väl vara väldigt sällan sådant händer.

Har dock aldrig haft problem med Inet på det viset.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så har väl Inet robotlager. Då borde man kunna lita på det.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

@Subzero299: Du menar att om jag lagt en ny order igår måndag (angivet lagersaldo 26 st) så hade jag haft mina minnen idag, varför har jag då dom inte idag när där fanns en inneliggande order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atm5623:

@Subzero299: Du menar att om jag lagt en ny order igår måndag (angivet lagersaldo 26 st) så hade jag haft mina minnen idag, varför har jag då dom inte idag när där fanns en inneliggande order?

Det är inte omöjligt att du fått dem du beställer senare tidigare. Det kan alltid bli fel. Men oftast är det lättare att ringa företaget man beställt av och fråga istället för att fråga på forum. Lyft telefonen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

lita och lita vette fan, aldrig haft problem med det på inet där jag beställer det mesta, däremot NoN kan du då inte lita för 5 öre på! beställde tre saker som alla fanns i lager, en vecka senare hade ordern fortfarande inte skickats, då visade det sig att en sak inte fanns så jag tog bort den från ordern, gick sedan 2 dagar till utan att den skickade då ringde jag dom igen och då visade det sig att en till sak inte fanns i lager så tog bort den också.. 3 dagar senare skickades min sista sak.... inte så kul när man väntar på att få ihop sin dator men thats life

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

De flesta butikernas lagersaldon baseras nog på uppgifter från deras egna leverantörer, dvs Inet köper något av säg Kalles Brödrostar. Kalles lovar att på torsdag ska det komma 5 brödrostar så hela den veckan visar Inet upp siffran 5. Kalle misslyckas med att leverera mer än 2 brödrostar. Inet visar 5 men har bara 2. Du är tyvärr en av de 3 som ingen fick. Ur din synvinkel verkar det ju då (helt förståeligt) som att Inet har noll koll medan dem i själva verket är utlämnade till sin leverantör.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Subzero299: Har lyft tfn, får löfte som dom inte håller, därav inlägget. Tycker fler behöver veta att man inte kan lita på lagersaldot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Om jag inte minns fel så har väl Inet robotlager. Då borde man kunna lita på det.

Komplett vet jag har robotlager. Men inet kanske också har det, kan ju förklara det snabba leveranserna

Permalänk
Inet

@atm5623:

Hej,

Vi har dubbelkollat din order igen och ser inget konstigt, därför räknar vi med att de skickas idag.

Själva saldot fungerar, det visar bara det vi faktiskt fått till lagret. Minnena kom till vårt lager igår men hann inte läggas in på utgående innan leveransen gick. Vi ursäktar dröjsmålet och hoppas att det går smidigt härifrån.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet: Trevligt att ni på Inet alltid är så hjälpsamma, Har aldrig haft problem med er när man tar kontakt med er.