Måste man göra en tråd för att ni ska svara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Måste man göra en tråd för att ni ska svara?

Hej!
Hade problem med min Oculus för andra gången och skickade ett mejl till er i söndags som jag fortfarande inte fått svar på. Skrev också i eran Facebook chatt, och trots att jag sett att ni varit online så har jag fortfarande inte fått ett svar 2 timmar efter första meddelandet. Kanske
bara ett sammanträffande, men ni gick offline i samma sekund som jag började skriva för att fråga vart ni var. Är det tekniska problem eller vad? Hela idén med en chatt är ju att man inte ska behöva vänta så länge på ett svar.

Måste man göra en tråd här och göra det publikt för att ni ska svara? Och innan någon skriver det... Jag kommer jag att ringa dom imorgon då textform inte verkar fungera.... Får dock ge er en ⋆ då ni skötte förra reklamationen utmärkt, förstår inte varför ni ska börja bli jobbiga nu :/

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Så du skrev ett meddelande ~kl 17 till dem och förväntar dig ett svar direkt?

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 61TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2011

Hahahaahahah Foxmaner, seriöst, take a chill pill, ge de några timmar

Bab

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av LudvigLindell:

Så du skrev ett meddelande ~kl 17 till dem och förväntar dig ett svar direkt?

Nej mejlet skickade jag i söndags. 2 arbetsdagar har dom haft på sig. Det var facebook chatten jag skickade kl17

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Pastrami:

Hahahaahahah Foxmaner, seriöst, take a chill pill, ge de några timmar

Tror jag skrev dåligt då, för mejlet skickade jag i söndags. Eller är det kanske bara jag som är van vid att Inet är snabba på att svara. Konstigt dock om både chatten och mejlen ska säcka ihop samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

När du väl får en pingvinstång så kommer allt detta lägga sig.

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Benq XL2411Z, Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011

Bara för att de varit online på FB chatten betyder inte det att de har haft möjlighet att svara. Deras service tider är mellan 09:00-19:00 på vardagar, så skrev du idag runt 17-tiden så får du definitivt räkna med svar imorgon.

Mail/FB-chatt etc. har ett kösystem precis som om du tar en nummerlapp hos ditt postombud. Så ta en promenad och varva ner lite, de kontaktar dig när det är din tur - Annars kan du alltid ringa dem också då det brukar gå mycket snabbare om det är något akut

2 arbetsdagar för e-mail är inte något större heller. Brukar kunna få vänta upp emot 4-5 dagar ibland hos t.ex. Webhallen, NetOnNet eller dylikt, speciellt under högtryckstider som sommar-rean, Black Friday, mellandagarna o.s.v.

Desktop > Z170 Pro Gaming | i7 6700K | 32Gb | 1080Ti STRIX |
Laptop > Lenovo Y720-15IBK | i7 7700HQ | 8Gb | GTX 1060 6Gb |
Laptop#2 > ASUS G571JY | i7 4710HQ | 16Gb | GTX 980M 4Gb |
Laptop#3 > MSI GS70 2QE | i7 4720HQ | 16Gb | GTX 970M 4Gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Skrev rätt så tydligt i inlägget och frågade om det berodde på tekniska problem eller något. Detta var mest en fråga till inet, inte något illa menat. Alla inet-fanboys behöver inte komma och försvara dom, jag kommer med fredliga avsikter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Yatagarasu:

Bara för att dem varit online på FB chatten betyder inte det att dem har haft möjlighet att svara.

Mail/FB-chatt etc. har ett kösystem precis som om du tar en nummerlapp hos ditt postombud. Så ta en promenad och varva ner lite, de kontaktar dig när det är din tur - Annars kan du alltid ringa dem också då det brukar gå mycket snabbare

Jag är helt lugn Vill bara veta om dom te.x inte sett mitt mejl eller om dom bara helt enkelt inte haft tid. Men åker bort på fredag så skulle vara bra om dom svarar innan dess

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Foxmaner:

Skrev rätt så tydligt i inlägget och frågade om det berodde på tekniska problem eller något. Detta var mest en fråga till inet, inte något illa menat. Alla inet-fanboys behöver inte komma och försvara dom, jag kommer med fredliga avsikter

Ingen "fan-boy" som kommer som en riddare på som vita häst till Inet's undsättning i denna tråd.

Det folket som är här vill bara påpeka att vi anser dig överreagera vad gäller väntetiden. Och att FB's chat visar som Online/Offline är av ytterst liten betydelse då den alltid buggar i vilket fall. Likaså med om man läst ett meddelande eller inte - Jag kan ha läst ett meddelande någon har skickat mig, men likt förbannat försvinner inte den där lilla 1.an som säger att jag har ett oläst PM fören jag går in via mobilappen och trycker bort den.

Desktop > Z170 Pro Gaming | i7 6700K | 32Gb | 1080Ti STRIX |
Laptop > Lenovo Y720-15IBK | i7 7700HQ | 8Gb | GTX 1060 6Gb |
Laptop#2 > ASUS G571JY | i7 4710HQ | 16Gb | GTX 980M 4Gb |
Laptop#3 > MSI GS70 2QE | i7 4720HQ | 16Gb | GTX 970M 4Gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Yatagarasu:

Ingen "fan-boy" som kommer som en riddare på som vita häst till Inet's undsättning i denna tråd.

Det folket som är här vill bara påpeka att vi anser dig överreagera vad gäller väntetiden. Och att FB's chat visar som Online/Offline är av ytterst liten betydelse då den alltid buggar i vilket fall. Likaså med om man läst ett meddelande eller inte - Jag kan ha läst ett meddelande någon har skickat mig, men likt förbannat försvinner inte den där lilla 1.an som säger att jag har ett oläst PM fören jag går in via mobilappen och trycker bort den.

Det kanske du har rätt om, är bara van vid att Inet svarar snabbt på både mejl och chatt. Så när man inte får något svar på någon av dom så blir man lite fundersam. Men det är bara Inet som har svaret och dom har säkert en bra anledning

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Foxmaner:

Hej,

Ursäktar de sena svaren - det är så enkelt att vi hamnat på efterkälken på grund av en oläglig kombination av semestrar, sjukdom och enormt tryck - och vi har inte på något sätt valt att ignorera något mail eller någon chatt. Vi kommer köra på och hoppas kunna ge dig ett bra svar snarast möjligt.

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Inet:

@Foxmaner:

Hej,

Ursäktar de sena svaren - det är så enkelt att vi hamnat på efterkälken på grund av en oläglig kombination av semestrar, sjukdom och enormt tryck - och vi har inte på något sätt valt att ignorera något mail eller någon chatt. Vi kommer köra på och hoppas kunna ge dig ett bra svar snarast möjligt.

Mvh

Tack för svaret. Kan vara så att jag överreagerade, var bara då sur/ledsen över att min oculus har exakt samma fel som tidigare. Lite drygt att vänta en månad till för att få den reparerad, självklart inte erat fel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2010

De går väldigt segt hos inet. Mail svar tar flera dagar. Messenger svar likaså.
Lade en beställning som de inte hände något med på 2 dagar även om varan vart i lager.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Sper:

Hej,

Tyvärr har vi hamnat på efterkälken nu under semestertider men försöker hinna ikapp så snabbt vi kan.

PM:a gärna ditt ordernummer eller e-postadress du skickat med så kollar vi på det.

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter