Inne på reparation, befarar det värsta
Har äntligen orkat dra TVn (en 49UH750V) till Elgiganten och in på reparation, då den hade tre fel (allt i samband när den är kopplad till datorn)
1. Stundvis oavsett vad man gjorde så blev det fullt med röda små pixlar i mörka områden på TVn, enormt störande när man kollade på film (lösningen: starta om TVn)
2. Händer varje gång, att när jag tittar på film eller youtube via datorn till TVn, så får jag stutter/tearing hela tiden, bilden hackar alltså, testade ALLT möjligt, sänka upplösning, slå på och av ULTRA HD i TVn, ändra Hertz via Nvidia, stänga av ordinarie skärm, göra TVn till primär skärm, ALLT
(testade en äldre skitTV från Andersson som det flöt på hur bra som helst på, samma kabel och allt)
3. Väldigt fåtal gånger så upptäcker inte TVn signalen alls, helt svart skärm bara, lösningen är okänd, helt plötsligt fungerar det nästa dag
3½. Dock på senare tid har den istället börjat blinka, och även ljudet slutar i samma veva som skärmen blir svart, har testat två olika HDMI kablar (båda är HDMI 2.0)
Nu är det ju detta, att "bevisa" detta för en reparationsverkstad för TVn som man inte har någon direkt kontakt med, utan fick stå i butik och rabbla upp detta, och självklart sade jag ett fel, att det var gröna pixlar, inte röda som det faktiskt är
Man kan ju tro det är min dator/grafikkort/kabel, men enda anledningen varför jag uteslutit det är för att det har fungerat felfritt med den andra TVn jag har
Om nu verkstaden säger att det är inget fel på TVn och jag får betala fet jävla kostnad för felsökningen, hur ska jag bestrida detta?
Jag har spelat in med mobilen när den blinkar, och har för mig att jag tog kort på TVn där man såg röda pixlar, men hur kan jag isåfall framföra detta och kräva "ny" reparation om dom nu lär säga att jag måste betala felsökningsavgiften och frakt och sådan skit?