Uppgradera från Sony Z2 till Lenovo Yoga Tab 3?

Permalänk
Medlem

Uppgradera från Sony Z2 till Lenovo Yoga Tab 3?

Hej gott folk

Är sugen på att köpa ny sufplatta.
Idag har jag en Sony Xperia Tablet Z2, som jag egentligen är jättenöjd med, men sugen på att köpa något nytt.
Den mest intressanta tyckte jag är Lenovo Yoga Tab 3 Plus 10.

Skulle det bli någon uppgradering alls. skiljer ändå två år på dom.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3939120,2520488

Permalänk

Uppgradering skulle det bli, men kanske inte så stor som du hoppas på. Z2 Tablet var ju en dyr platta när den kom, medans Tab 3 Plus ligger i mellansegmentet så prestandan på Lenovon är ju inte top notch så att säga, som det var på Z2 Tablet när den kom.

Med det sagt så är Tab 3 Plus en väldigt fin platta! Köpte en för ett tag sedan och jag uppgraderade från Sony Xperia Z3 Tablet Compact. Jag tror inte du skulle bli missnöjd

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@donpipino Lite det jag ville höra, är behov av att stilla ett köpsug än att just köpa en ny platta.
Skulle egentligen helst köpte en 10" Z5 men den kommer ju inte.

Permalänk

Jag hade också helst köpt en Sony igen då jag verkligen gillade Z3 Tablet Compact. Men Sony verkar inte vara så sugna på att tillverka surfplattor nuförtiden, så då fick det bli ett annat märke.

Jag tycker absolut du ska köpa Tab 3 Plus, ljudet är fantastiskt från de fyra högtalarna och batteritiden är riktigt bra!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H