Hur dött är Wildstar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Hur dött är Wildstar?

Tja, som titeln lyder undrar jag om det är någon här som spelar eller spelat Wildstar nyligen och vet hur det ligger till med antalet spelare? Är lite sugen på att börja igen, men känns meningslöst om ingen spelar och det inte går att hitta raids/dungeons osv.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Skulle vara roligt att veta faktiskt. Behöver något spel när man vill fördriva tiden lite själv!

Lirade Wildstar sedan release och några månader därefter. Älskade det, men tidsbristen gjorde att jag inte kunde fortsätta. =/

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2006

.:Cpu:. Intel Core i7-3820 3.60GHz .:Motherbord:. Asus Rampage Iv Extreme .:Ram:. 16GB .:HDD:. 11.2TB .:Gpu:. ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC 1680x1050x32, 120Hz .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. Fractal Design Define XlRACTAL .:Skräm:. VX2268wm 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Fast den räknar väl bara de som spelar via steam? Ser väl iallafall ut att vara någon liten skara som spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Det är väl inte direkt jättemycket folk, men de har relativt nyligen gjort förändringar som gör att folk gör mer av den content som finns, så det är inte direkt svårt att hitta grupper till PvE iallafall. PvP'n är det värre med

Det viktigaste är egentligen att hitta en bra guild som du trivs med, en hel del inflöd av nya spelare nu med. Vill man raida så kan du joina en guild som gör det, eller joina en PUG för de två första raiderna. Dock så är det ganska mycket faceroll nu för de guilder som har klarat av RMT raiden, och sedan går in i första raiden. Tar ca 40min att genomföra den första raiden isåfall.