Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

The Long Dark

Såg ingen tråd om detta spelet så tänkte jag skulle skapa ett om inte annat för att någon kanske missat denna juvel

The Long Dark är ett survial-spel och jag vet att de just nu är extremt många men detta spel är nog bland de bästa jag lirat, det är i stil med DayZ (de bra delarna) men utan zombies. Det är en konstant strid mot elementen och vildmarken som är gjort på ett mycket snyggt sätt. Grafiskt är det vackert men det är ett "indie" så räkna inte med något extremt men stilen är mycket passande stämningen i spelet, spelet är i "early access" men går ur det till full release den 1 Augusti så spelet man köper nu är mer eller mindre färdig produkt.

Spelet är "simpelt", ditt mål är att överleva och nästan allt är emot dig. Kyla, vätskebrist, hunger m.m. är konstanta hot, vädret i norra Kanada där det utspelar sig är allt annat än mysigt.

Spelet har bland de bästa väderskiftningarna jag sett och ett mycket bra crafting system samt om du spelar på interloper får du nog det hårdaste survival spelet möjligt utan att spelet någonsin "fuskar".

Just [Sommar REA 2017] nu är det på REA på steam och kostar ~120 kr så gillar man survival är det klart värt en titt iaf

http://store.steampowered.com/app/305620/The_Long_Dark/

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood