3 St skärmar på NividaGeforce 1050Ti

Permalänk

3 St skärmar på NividaGeforce 1050Ti

Hej
Jag har denna setup 3 st samsung S27F358H27
Lenova ideacentre y720 dator med Nivida Geforce 1050Ti. Vad jag fattar har denna dator bara 2 anslutningar för skärmar?
Jag var inne hos en känd teknik affär och fick rådet att köpa en aktiv HDMI splitter.
Jag vill kunna öppna olika sidor/mappar och kunna flytta dom mellan skärmarna är detta möjligt ?
Nu får jag bara upp 1 st skärm när jag högerklickar på skrivbordet och väljer bildskärms inställningar.
Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Standarduppsättningen med anslutningar på GTX 1050 Ti är 1xDP, 1xHDMI och 1xDVI, d.v.s. tre ugångar. Det är inte så att du kopplat in skärmarna i moderkortet istället, och kör på processorns integrerade grafikkort?

Men det är lite oklart vad du menar med att du bara får upp en skärm. Menar du att bara en av skärmarna fungerar, och i så fall vilken av dem? Vilka anslutningar har dina skärmar förresten? Jag kan inte hitta någon modell med det namnet.

Permalänk

@perost: Jag får bild på alla 3 skärmarna men vill kunna flytta saker mellan skärmarna.
Skärmen finns på Elgigantens hemsida.
Dock är det så att specifikationerna inte stämmer där står att det ska vara 1 st dvi 1st hdmi 1 st displayport.
Det finns 1 st displayport och 1 st hdmi port.
Jag har kopplat på grafikkortet.

Permalänk

Det finns väll 4 inställningar för hur skärmarna ska vara ex speglade osv.
Testa de olika för det finns minst 1 som gör så att du kan flytta saker imellan skärmarna