Forumdelen sponsras av

Displayport ingen signal. triple monitor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Displayport ingen signal. triple monitor

Tja! Sitter just nu med 3st Asus VG248QE. "2st är kopplade via DVI och 1 är kopllad med displayport".

Idag så märker jag att bara 2st går igång medans den tredje syns i resolution alternativen men kan inte aktiveras (Displayport skärmen). På skärmen står det "displayport no signal" men det är ett windowsljud som går igång om jag tar ut/pluggar in skärmen med displayporten så att den märker ju att skärmen är ikopplad? och kan ju se att skärmen finns under resolution bara att jag inte kan använda den? Någon som upplevt något liknande? Hur löser jag problemet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Meldinger:

Tja! Sitter just nu med 3st Asus VG248QE. "2st är kopplade via DVI och 1 är kopllad med displayport".

Idag så märker jag att bara 2st går igång medans den tredje syns i resolution alternativen men kan inte aktiveras (Displayport skärmen). På skärmen står det "displayport no signal" men det är ett windowsljud som går igång om jag tar ut/pluggar in skärmen med displayporten så att den märker ju att skärmen är ikopplad? och kan ju se att skärmen finns under resolution bara att jag inte kan använda den? Någon som upplevt något liknande? Hur löser jag problemet?

Jag upplevde exakt samma sak för några veckor sedan med min triple-monitor setup, det var den displayport-kopplade skärmen som strulade även där. Minns att jag inte gjorde något speciellt för att få igång den, utan jag kopplade ur och in både ström och skärmkablar på alla mina skärmar, tills den vips, ville ge bild igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Löste problemet. kopplade om alla kablar, resettade bios i moderkortet, allt möjligt men det fungerade inte. Tillslut kopplade jag ur strömmen till alla skärmar och satte igång strömmen igen och då fungerade det!