Söker hjälp hitta arbetssurfplatta på 7-8".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007

Söker hjälp hitta arbetssurfplatta på 7-8".

Hej, har tidigare kört min nexus 7 både gen 1 och gen 2 i många år och varit nöjd med dom men känner att det är dags att skaffa något nytt.
Jag har ganska nyligen startat mitt eget företag så jag befinner mig mer och mer ute hos kund och t.ex. konfigurerar upp chromecast och visar hur det fungerar i vissa fall eller ska visa saker som en surfplatta hade varit lite behändigare att ha en hålla på ta upp en dator eller en 5.5" telefon.

Samt efter att ha varit hos kund hade det varit smidigt sätt kunna anteckna skriva ner eventuellt underlag i kombination med även ha lite större skärm om man behöver söka upp någon information.

Jag har tittat på surfplattor länge men inte känt mig bekväm i min egen kunskap kring dom att jag bara vågat hoppa ut och köpa en i tvekan till om jag hade blivit nöjd.

Så vad är mina krav?
7-8" Skärm
Absolut inte viktigt med aspekt ratio om det är 16:9/16:10/5:4/4:3, även om i det här fallet kanske det hade varit mer behändigt med en som var lite mer kvadratisk.
Android baserad ( Vissa appar jag använder som ej har ios stöd)
Ljusstark skärm vid ute jobb
Ruskigt bra prestanda i förhållande till en oneplus telefon.
Kompatibel med ett bra skyddande skal såsom Otterbox
Helst med helt clean android utan massa bloatware.

Saker som är mindre viktiga eller onödiga:
Simkort plats eftersom jag ändå delar ut internet från telefonen
SD kort plats eftersom det inte kommer lagras så mycket på paddan.

Så det jag egentligen själv har kommit fram till att jag söker är en förstorad version av en oneplus telefon.
Sen om det finns det jag söker efter eller om jag är tvungen att sänka mina krav lite återstår ju att se.

Tack på förhand!

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|