Nya sajten Boxeez

Permalänk
Medlem

Nya sajten Boxeez

Hej,

Är det någon som har nån erfarenhet av detta företag?
Handlat, kundtjänst med mera.

Adress: https://www.boxeez.se/

Med deras tjänst kostar det 10 dollar i frakt bara och de skickar typ allt från amazon till Sverige och tydligen ska det ta mellan 8-10 dagar.
Det ser intressant ut. Men, som med många andra tjänster (är det för bra för att vara sant, då är det mest troligen inte det)

Permalänk
Medlem

Tänkte du att du skulle slippa tull och moms genom att beställa via hemsidan? Det står att de ser till att alla avgifter betalas så den enda fördelen är att man i så fall kan beställa från butiker som inte levererar till Sverige vilket Amazon i de flesta fall gör.

Det finns ganska många företag som erbjuder denna tjänst så jag förstår inte vad det är som skulle vara för bra för att vara sant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Tänkte du att du skulle slippa tull och moms genom att beställa via hemsidan? Det står att de ser till att alla avgifter betalas så den enda fördelen är att man i så fall kan beställa från butiker som inte levererar till Sverige vilket Amazon i de flesta fall gör.

Det finns ganska många företag som erbjuder denna tjänst så jag förstår inte vad det är som skulle vara för bra för att vara sant?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Vilka andra företag finns det som gör detta? Nu tänker jag inte på "lightinthebox" och "wish".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ågren:

Det finns ganska många företag som erbjuder denna tjänst så jag förstår inte vad det är som skulle vara för bra för att vara sant?

Så är det kanske. Jag känner inte till något annat, men så är jag inge vidare på denna branch heller.
Det hade kanske varit givande för tråden att utöver ifrågasättanden även tipsa om några exempel på några aktörer som levererar till sverige från amazons USAutbud och som är tillförlitliga.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag har solsting men vad är det dom gör kan man inte beställa ifrån amazon själv?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu kanske jag har solsting men vad är det dom gör kan man inte beställa ifrån amazon själv?

Amazon fungerar delvis som en marknad där andra företag kan lägga upp sina varor, och det är inte alla såna företag som skickar varor till Sverige. En lösning på det problemet är då att anlita ett sånt här företag som tar emot varorna från Amazon, och sedan skickar vidare dem till beställaren. Just Boxeez verkar rikta in sig på Amazon, och det verkar som att de själva beställer varorna åt en om jag förstår det rätt. Men det finns många företag i USA som man kan anlita som mellanhand, som t.ex. Borderlinx eller Comgateway.

Permalänk
Medlem

@perost Tackar det är därför priserna blir dyrare på deras sida gissar jag på?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

@perost Tackar det är därför priserna blir dyrare på deras sida gissar jag på?

Ja, de erbjuder ju knappast tjänsten bara för att vara snälla, de måste ju tjäna något på det för att kunna gå runt också.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag skakar liv i en gammal tråd. Är det nån som har beställt genom Boxeez.se?

Allt jag tänkte beställa via Amazon.com gick inte att beställa till Sverige och alla varorna fanns inte på Amazon.co.uk eller Amazon.de.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Gammal bump. Men Boxeez är rätt vettiga på vissa grejer.
Är andra gången jag beställer från Boxeez. Det fina är ju att priserna man ser är ju inkl tull/moms/tullavgift/frakt. Jag har svårt att tro att det lönar sig på vanliga grejer. Men jänkarna har vissa riktigt bra grejer som bara finns där och då blir det många gånger billigare att använda Boxeez till skillnad emot att beställa direkt från Ebay.com/Amazon.com (främst pga. Postnords avgifter).