Hur får Plex tillgång till alla interna hårddiskar i Linux?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Hur får Plex tillgång till alla interna hårddiskar i Linux?

Blev lite osäker på i vilken kategori frågan skulle hamna i, men i alla fall!

Jag har satt in en extra hårddisk i min datamaskin med Linux Mint xfce.
Kommer åt den som jag ska i OS, och hittar den i Plex, men där finns inga filer eller mappar.
Behövs någon form av inställning jag missat?

Och efter en omstart så fungerar det.

Linux ger mig fler gråa hår...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

@Storballe: Mounta? Du kan lägga till en mount rutin i /etc/fstab för automatisk mount vid startup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007

Varför skulle det finnas filer/mappar på en ny disk, den kommer ju tom? Svårt att förstå dina problem ts.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700x @ Corsair 16gb 3200mhz lpx @ 512gb M2 pcie @ Gigabyte 7950 @ Msi x370 plus @ Evga 650 80+gold modulärt @ Fractal r5 @ Corsair hydro 110i @ Benq 144hz 1920-1080 24tum
i5 4670k @ Asus z-87a @ Corsair vx450 @ Corsair 16gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 256gb Kingston
c2d e4400 @ 4gb noname @ 10tb+ @ noname chassi @ 128gb Kingston ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av sleepyoh:

Varför skulle det finnas filer/mappar på en ny disk, den kommer ju tom? Svårt att förstå dina problem ts.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen ny disk utan en från en annan dator, men allt visade sig som jag skrev efter en omstart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Mar 2016

Hade också samma problem men med en intern disk. Lyckades när jag monterade filmmappen som /media/Share/..... i /etc/fstab. Alltså undvika att den automatiskt monteras i home. Så försök montera din nätverksdisk i media/...

Ryzen 1800X - Palit Nvidia GTX 1080 - Samsung (2016) 4K UHD TV som skärm och Samsung HW-K960 till ljudet.