Köp av surfplatta för skola och streaming 3500-5000 kr

Permalänk
Medlem

Köp av surfplatta för skola och streaming 3500-5000 kr

Hello!
Jag börjar läsa en vidareutbildning och känner att jag vill ha en bra surfplatta som jag kan använda på föreläsningarna. Jag har tänkt att köpa ett trådlöst tangentbord och på så vis före anteckningar och skriva i power point-dokumenten.

Jag behöver därför en platta med Android och så bra som möjligt, kan tänka mig lägga 3500 - 5000 kr. Jag har tittat på följande

Lenovo Yoga Tab 3 plus 10 (ca pris 3700 kr)
Lenovo Yoga Tab 3 pro 10 (ca 4700 kr) 1000 kr för vad? ser inte varför den är värd 1000 kr mer men det kanske ni vet?

Jag jämför dessa med Samsung galaxy Tab S2 och S3 och kan inte bestämma mig.
S2 ca pris 4000 kr och S3 6300 kr. Jag tror S3 går bort p.g.a. det höga priset.

Så, vad skulle ni valt? Lenovo Tab 3 plus, Pro eller Samsung S2 och isf varför? På bilderna på Lenovo ser det ut som den är gjord att ha som en datorskärm, alltså liggande på långsidan, medan samsungen är kortsidan den som är gjord som "original". Stör man sig på detta? Har enbart använt Samsung och Ipad tidigare.

Jag behöver inte 4g, kommer endast köra WiFi.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

@Mattiiss: Lenovo Yoga Tab 3 Pro verkar vara bäst. Det är en del skillnader mellan den om plus. Den har mer RAM, bättre CPU och mer lagringuttryme. Detta kanske inte gör någon skillnad i början men när plattan blir äldre så kan du känna att den blir något seg och långsam om du köper plus ist för pro.

Visa signatur

DESKTOP:
AMD Ryzen 5 2600X @ 4.4 GHz - RX 590 8GB - 16GB DDR4
LAPTOPS:
Razer Blade 14 - i7 4720HQ - GTX 970M - 16GB DDR3L
Macbook Pro Early 2015 - i5, 8GB DDR3L

Permalänk
Medlem

Du kan ta en titt på Lenovo tab 4 10 plus (konstigt namn, ja).

Nu ska den ha ett tangentbord men jag har inte sett det på netonnet.

köpte mig en tab 4 8", men kommer gå tillbaka med den och nog köpa en 10" plus istället.

dock är priset lite så där, med tanke på hur nära man kommer en ipad. Som ni alla vet är nog ipad överlägsen android när det kommer till just plattor (med tanke på alla tillbehör samt program som finns för surfplattor, nått android saknar)