Forumdelen sponsras av

är en lenovo X24 bra för gaming???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

är en lenovo X24 bra för gaming???

Jag hade tänkt att köpa en ny gamingskärm och hittade den här, billig och stod att den hade 200 hz men 7ms. jag undrar om den funkar för gaming och om den har 200 hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Sharctic123:

Jag hade tänkt att köpa en ny gamingskärm och hittade den här, billig och stod att den hade 200 hz men 7ms. jag undrar om den funkar för gaming och om den har 200 hz

Tror inte du skall räkna med att den har 200 verkliga Hz, enligt vad jag kan ihitta är det en 75Hz IPS panel.
7ms i respons tid kan vara ett gränsfall men den viktigaste delen är vad den har för input lagg, detta anges sällan/aldrig utan man måste försöka hitta det via något test som gjorts.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Sharctic123: Vet inte hur du lyckades hitta "200 Hz" - det är endast ett fåtal specialskärmar för spel som arbetar i den frekvensen.

På pappret är X24 en helt vanlig enkel allround 1920x1080/60Hz-skärm ("75 Hz" på prisjakt är troligtvis fel) och som sådan är den inget speciell. Den typen av panel den har brukar inte ha några specifika problem med spel.

Hur som helst, någon gamingskärm är det inte. Snarare allround-budget-13-på-dussinet-skärm. Är du ute efter en renodlad spelskärm ska du rikta plånboken närmare 2500+ kronor och skärmat som från början är specificerade för 144 Hz och högre.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarKöpguide för skärmPixelklockanDVI & VGAHDMITVLjusstyrkaTV 2016/17TV-priser