Permalänk
Medlem

Screwgrab

Är det någon som vet om screwgrab eller motsvarande "friktionspasta" finns att köpa i butik någonstans i Göteborg?

Permalänk
Medlem

Dom få gånger jag har behövt använda liknande så har jag använt ventilpasta finns som fin och grov.
Det är rätt länge sen jag behövt använda nåt så kommer ej ihåg vilken som funkade bäst dock det var en liten skillnad om jag minns rätt.
Ventilpasta finns på många ställen som biltema/mekonomen/verktygsboden.

Det finns ju även en hel del andra slippastor som troligen kan funka bra dom med som tex tandkräm för vitare tänder då alla tandkrämer är en sorts slippasta men dom för vitare tänder inehåller mer/större slippartiklar (vilket är det som hjälper på trötta skruvar).

Annat som kan funka är sågspån (trä) heller metallspån efter såg/filning även fin sand så länge det inte är för stora bitar i sanden/spånet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Dom få gånger jag har behövt använda liknande så har jag använt ventilpasta finns som fin och grov.
Det är rätt länge sen jag behövt använda nåt så kommer ej ihåg vilken som funkade bäst dock det var en liten skillnad om jag minns rätt.
Ventilpasta finns på många ställen som biltema/mekonomen/verktygsboden.

Det finns ju även en hel del andra slippastor som troligen kan funka bra dom med som tex tandkräm för vitare tänder då alla tandkrämer är en sorts slippasta men dom för vitare tänder inehåller mer/större slippartiklar (vilket är det som hjälper på trötta skruvar).

Annat som kan funka är sågspån (trä) heller metallspån efter såg/filning även fin sand så länge det inte är för stora bitar i sanden/spånet.

Tack för tipsen. Jag kan ju börja med att testa någon tandkräm det har jag användning för även efter skruvarna är loss. Ventilslippasta var ju inte jättedyrt, så det kan jag ju ev åxå testa.