Forumdelen sponsras av

Projektor: är detta ett bra erbjudande, ni som vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Projektor: är detta ett bra erbjudande, ni som vet?

Hej,

Har precis köpt bostad och blivit erbjuden att köpa en projektor som finns installerad i lägenheten. Tänkte höra med er kring hur jag ska resonera. Kan tillägga att jag äger en 4K 55" TV som inhandlades 2015. Känner inte att jag ett jättestort behov av projektor men kan ju vara gött ibland.

Detta är projektorn: http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1000+.htm

Och här är hela erbjudandet:

* Projektor ca9000kr
* Takfäste ca 500kr
* Duk, motordriven (med fjärr) 90 tum ca 2000kr
* 15 meter hdmi gömd i kabelränna. (även rbgkabel och vga finns i) ca 900kr
* Hdmiswitch som har 2 utgångar så du kan koppla dina enheter till den och sen en hdmi till proj och en till tv om du vill ca 800kr

Priserna är nypris, jag får hela paketet för 4500 kr.

Tack på förhand för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@The_Whip: Tycker det låter som hyfsat rimligt. Vare sig ett fynd eller allt för mycket överpris. W1000+ är ganska gammal och inte helt representabel för vad nyare modeller kan göra. Med det kanske ger blodad tand framöver?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Tycker det låter som ett fair price.

Skickades från m.sweclockers.com

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pålsboda
Registrerad
Jan 2002

Framförallt är det väl fantastiskt om du gillar det å uppgraderar så småningom till en nyare projektor. Då har du ju duk, kablage m.m. redan färdigt. Jag skulle lätt nappa på den dealen.

Fractal Design Node 304, i5 4690K@4.3ghz, Gigabyte Windforce OCx2 GTX 1070, Crucial DDR3 1600mhz 16GB, OCZ ARC 100 256GB SSD, WD Black 1TB, MSI z97i AC mIXT. Audient ID14, EVENT 20/20 BAS. Asus ROG Swift PG348Q. Asus ZenBook UX32LN, Lenovo ThinkPad T480

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Frågan är väl om du nöjer dig med bara 90" när du har en tv på drygt hälften? Hade tidigare 108" och nu är det 155" och det känns mer värt

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

55 tum är 37 procent av 90 tum. Eller om man vänder på det så täcker 90-tumsduken en 2,67 ggr större yta jämfört med TV:n.