Gemensamt Nätverk Bostadsrättsförening

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Öppet fiber-nät via kommunen. Så vi kunde välja och vraka😀

Sämsta valet. Blir enbart dyrare för er förening. Ni hade fått det mycket billigare per hushåll om ni tecknat en gruppanslutning med en leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik.:

Sämsta valet. Blir enbart dyrare för er förening. Ni hade fått det mycket billigare per hushåll om ni tecknat en gruppanslutning med en leverantör.

Vad gäller priset så håller jag med, en gruppanslutning som föreningen tecknar för samtliga medlemmar blir rimligtvis alltid det billigaste (särskilt för en någorlunda stor förening).

Men bortsett från priset finns det ju fördelar med att ha möjlighet att välja själv osv.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik.:

Sämsta valet. Blir enbart dyrare för er förening. Ni hade fått det mycket billigare per hushåll om ni tecknat en gruppanslutning med en leverantör.

Skrivet av evil penguin:

Vad gäller priset så håller jag med, en gruppanslutning som föreningen tecknar för samtliga medlemmar blir rimligtvis alltid det billigaste (särskilt för en någorlunda stor förening).

Men bortsett från priset finns det ju fördelar med att ha möjlighet att välja själv osv.

Det står ju högre upp att de tecknade en leverantör med hela föreningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad gäller priset så håller jag med, en gruppanslutning som föreningen tecknar för samtliga medlemmar blir rimligtvis alltid det billigaste (särskilt för en någorlunda stor förening).

Men bortsett från priset finns det ju fördelar med att ha möjlighet att välja själv osv.

Det enda stadsnäten gör är att sitta mellan dig och din operatör och ta betalt för det. Sämre tekniskt, sämre ekonomiskt, sämre allt.

Permalänk
Medlem

Nu finns det kanske inte så mycket att välja på mer än att gå via stadsnätet på ett eller annat sätt. Att köra svartfiber till närmsta POP är inte jättebilligt alltid.