Omöjligt att portforwarda!

Permalänk

Omöjligt att portforwarda!

Tjena jag har ett modem Atel med simkort eller vad det är. Men vi har det i väntan på fiber, det är inte snabbt men duger om alla spelar på samma nätverk och server. Men jag skulle öppna en port jag öppnade inget mer fel. Men det ville inte funka, testade även att starta om modemet. Här är screenshots hur det ser ut -.-
------------------------------------------------------
https://gyazo.com/3e64563f0d36d5c6b4e7fe70d304d474?token=a8ba...
https://gyazo.com/10cf6be6270c0c4b720f2a247339b5de

Permalänk
Medlem

Har du även öppnat i brandväggen?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Har du en dedikerad IP?
Gissar på att du delar IP med flera andra kunder, därav fungerar inte NAT.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Rekordmedlem

Du menar att du är uppkopplad med mobilt bredband ? Många operatörer använder cgn på det så kolla om du har ett publikt ipnummer, har du inte det är det oftast väldigt bökigt att få igång vad det nu är du vill göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hej,

Den IP-adressen är inte en CGN-IP. Det ska fungera genom att öppna brandväggen i dosan.
Det jag undrar är om du öppnat porten på den server/dator du använder porten på?

//Tobias

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Permalänk

@moron: Ehm, upplev inte mig som puckad. Hur gör man?

Permalänk

@tjossanmannen: Hur (Hur man öppnar porten på datorn) Har haft server förr på samma dator fast med annat modem -.-

Permalänk

@mrqaffe: Har inte publikt

Permalänk

Hur man öppnar en port på Atel routern?

Tjena undrar om ni vet hur man öppnar en port på routen Atel? Jag försökte jag har öppnat en port på datorn och fixat allt. Men när jag fyllt i allt (Ipn och portarna) Så kollar jag på sidor och kollar om servern går att joinas via ip. Inget händer. Jag har fixat allt utom det...

Permalänk
Medlem

@NoahSweClockers: kolla i dom andra flikarna om det finns nåt för filtrering. Kan vara så att portforward funkar men att porten bara inte är öppen.

Exempelvis: IP/Port filtering-fliken

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Net1 använder enligt deras kundtjänst CGN, dem har även uppdaterat deras FAQ där jag kunde hitta det nu. Det innebär att du inte kommer att kunna använda Port Forwarding i routern.

Skrivet av Vilken typ av IP-adress erbjuder Net1?:

Vi erbjuder Privata dynamiska IP-adresser (NAT). NAT står för Network Adress Translation och innebär att flera abonnenter delar på en och samma IP-adress ut mot internet. Detta för att IP-adresserna ska räcka till för alla användare på internet. NAT-tekniken används av de flesta internetoperatörer.

Skillnaden mellan en dynamisk och fast IP adress är att användaren hela tiden har samma IP-adress ut mot internet om den har en fast IP-adress. För de flesta användare brukar en dynamisk IP-adress räcka då det vid vanligt användande inte spelar någon roll om IP-adressen är dynamisk eller fast.

Vissa tjänster kräver dock en Fast IP för att fungera med Net1s nät. T.ex. VPN-anslutningar eller övervakning via webbkamera från en annan plats än lokalt vid din router.

Vid behov kan vi till företagskunder erbjuda publika fasta IP-adresser. Kostnaden är 59kr per månad ex moms och beställning görs genom att kontakta kundservice.

//zekel

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk

@moron: Tack, men vad ska det vara på Dest ip och Source? Samma med port -.-
Bild här: https://gyazo.com/32e0be1383ec5f5c618ab68ac65714b4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NoahSweClockers:

@moron: Tack, men vad ska det vara på Dest ip och Source? Samma med port -.-
Bild här: https://gyazo.com/32e0be1383ec5f5c618ab68ac65714b4

Om det som länkades från Net1 stämmer så måste du välja till funktionen de nämner för 59 kr/månad annars kommer det inte att fungera för dig, möjligen kan du skaffa en server vpn med statisk publik ip men de kostar också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av NoahSweClockers:

Tjena jag har ett modem Atel med simkort eller vad det är. Men vi har det i väntan på fiber, det är inte snabbt men duger om alla spelar på samma nätverk och server. Men jag skulle öppna en port jag öppnade inget mer fel. Men det ville inte funka, testade även att starta om modemet. Här är screenshots hur det ser ut -.-
------------------------------------------------------
https://gyazo.com/3e64563f0d36d5c6b4e7fe70d304d474?token=a8ba...
https://gyazo.com/10cf6be6270c0c4b720f2a247339b5de

Du har gjort rätt. Har du serverprogrammet ïgång på datorn med ip 192.168.0.99? Prova stäng av Windowsbrandväggen på datorn med. Annars stämmer det som skrivits i tråden om att de också kör NAT om man inte betalar extra

Permalänk
Hedersmedlem

@NoahSweClockers *Trådar sammanfogade*

Observera att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne. Den här gången har jag sammanfogat trådarna åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk