Mitx dator säljes eller bytes

Permalänk
Medlem

Mitx dator säljes eller bytes

Funderar på att sälja, men helst byta min dator mot lämplig nyare laptop (som klarar enklare spel). Kom med förslag.

Här är specifikationerna på min

Thermaltake core v1
Extra chassi Fd node 304 vit (nyskick)
Asus z170i pro gaming
I7 6700k
Cryorig c7
Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133
Corsair cx600m
Sapphire 7970 (3gb)
Crucial mx 100 ssd 256 gb*

Win 10 pro
Kan även skicka med ett i princip oanvänt Gigabyte tangentbord.

* har ett känt problem, där den ibland försvinner i bootlistan. Man hamnar då I bios och kan där välja ssd och boota som vanligt. Googla ssd:n för mer info.

Har dålig koll på ev värde. Får jag ett bra byte eller bud så blir det affär. Säljer inte i delar och skickar inget (förutom ev det extra chassit som kan skickas i originalkartong).

/Calle

Läs hela annonsen här

Permalänk

Börjar med ett bud på 4000 (gärna mötas upp någonstans mellan sthlm och gävle)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Börjar med ett bud på 4000 (gärna mötas upp någonstans mellan sthlm och gävle)

Möter gärna upp halvvägs inom rimliga avstånd. Men 4000 är lite klent.

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Möter gärna upp halvvägs inom rimliga avstånd. Men 4000 är lite klent.

Återkom i PM om du är intresserad av affär/om vi ska diskutera vidare

Permalänk
Medlem

@snapoutofit:

Ser gärna ev bud I tråden. Bytesförslag kan med fördel skickas via pm.

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

@snapoutofit:

Ser gärna ev bud I tråden. Bytesförslag kan med fördel skickas via pm.

Hej! Än så länge är jag inte väldigt intresserad av att buda över mig själv men skulle vilja veta ungefär vilken priside du har och när du avslutar budgivningen? Kan va aktuellt om du har ett "köp nu-pris"

Permalänk
Medlem

4300 bjuder jag

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Hej! Än så länge är jag inte väldigt intresserad av att buda över mig själv men skulle vilja veta ungefär vilken priside du har och när du avslutar budgivningen? Kan va aktuellt om du har ett "köp nu-pris"

Jag är i första hand intresserad av att byta mot en lämplig laptop. OM jag ska sälja iväg den, så vill jag nog få kring 6000 iaf. Men som sagt, eftetsom jag helst ser ett byte så kan jag inte heller säga någon sluttid.

Skrivet av crazysanta:

4300 bjuder jag

Se ovan. Ska jag överväga att sälja rakt av så vill ha kring 6000.

Permalänk

Jag fortsätter dock med budgivning på denna, tycker personligen inte den är värd 6000kr vilket någon annan förhoppningsvis gör för din skull

Bjuder 4800 med samma hämtningspremisser som tidigare

Permalänk
Medlem

@snapoutofit:

Så kan det givetvis vara

Gjorde en grov uppskattning igår kväll jämfört med nypriser på delarna var för sig, och noterar då att 6000 kr motsvarar ca 65% (jag satte då nypriset på grafikkort och ssd till 650, då det är missvisande att titta på deras nypriser). Tycker inte det känns helt orimligt.

Och, som sagt, det står ju alla fritt att lägga vilket bud de vill eller erbjuda vilka byten de vill.

Permalänk
Medlem

@carlbanan: vad har du tänkt för din Node 304?

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

@carlbanan: vad har du tänkt för din Node 304?

Tanken var väl att sälja allt ihop, men annars typ 500 plus frakt då?

Permalänk
Medlem

Samma som ovan, jag kan ej sträcka mig till 6000 med befintlig hårdvara

Visa signatur

/ Victor

Permalänk

Tänkte bara se om du tänkt fortsätta budgivningen eller om du vill komma överens om något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Tänkte bara se om du tänkt fortsätta budgivningen eller om du vill komma överens om något?

Ska jag sälja så vill jag som sagt ha 6000, ev sänka lite om inte Node 304 ska ingå i köpet (ser dock helst att denna följer med eller säljs i samband).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Ska jag sälja så vill jag som sagt ha 6000, ev sänka lite om inte Node 304 ska ingå i köpet (ser dock helst att denna följer med eller säljs i samband).

Skulle du mot förmodan inte få den såld och vill bli av med den, dvs se över prisbilden, så kan du höra av dig tills jag hittat den datoruppgradering jag önskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Skulle du mot förmodan inte få den såld och vill bli av med den, dvs se över prisbilden, så kan du höra av dig tills jag hittat den datoruppgradering jag önskar

Jorå, det kan jag göra. Men den blir nog kvar isf ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Jorå, det kan jag göra. Men den blir nog kvar isf ☺️

På blocket kan du säkert få vad du önskar för den, detta forumet är folk för medvetna om värde på komponenter

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

På blocket kan du säkert få vad du önskar för den, detta forumet är folk för medvetna om värde på komponenter

Nu är det ju så att jag I första hand var intresserad av att byta. Det framgår av texten i annonsen...

Tittar man sedan på komponenterna var för sig, så är nog priset förhållandevis rimligt.Tycker det är lite trist att påstå att jag satt någon form av "blocketpris".

Har för övrigt fått en hel del bytesförslag, vilket jag är tacksam för. Inget har dock känts rätt ännu, så det går fortfarande att komma med nya förslag. För rätt dator kan jag givetvis lägga en slant emellan.

Permalänk
Medlem

Vad tänkte du spela med laptopen?
Jag har en Zenbook UX302LG och är intresserad av din dator. Kan tänka mig att lägga pengar emellan. Laptopen är trots allt 3 år gammal (har använt den under studietiden). Den gick fint att spela WoW på fram till senaste expansionen, det går fortfarande men det är gränsfall.
Specs: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2209863
Den inte i toppskick men jag får fortfarande 10+ timmars batteritid idle/låg användning. Det tråkigaste är backlight bleedingen på skärmen som bara blivit värre och värre.
För övrigt så bor jag också i Gävle så att du får provköra den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

Vad tänkte du spela med laptopen?
Jag har en Zenbook UX302LG och är intresserad av din dator. Kan tänka mig att lägga pengar emellan. Laptopen är trots allt 3 år gammal (har använt den under studietiden). Den gick fint att spela WoW på fram till senaste expansionen, det går fortfarande men det är gränsfall.
Specs: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2209863
Den inte i toppskick men jag får fortfarande 10+ timmars batteritid idle/låg användning. Det tråkigaste är backlight bleedingen på skärmen som bara blivit värre och värre.
För övrigt så bor jag också i Gävle så att du får provköra den.

Hej och tack för ditt erbjudande.

Ser nog helst att jag lägger pengar emellan för en nyare laptop.

Ang vad jag spelar, så är det inte mycket alls. Mest FM och Cities skylines typ. Vill dock gärna ha möjlighet att spela annat om jag känner för det.