Konstigt ljudproblem med Dust: An Elysian Tail

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017

Konstigt ljudproblem med Dust: An Elysian Tail

Håller på att spela igenom Dust: An Elysian Tail men har sprungit på ett konstigt problem jag aldrig upplevt eller läst om förut. Ljudet slutar nämligen fungera helt plötsligt och det har hänt två gånger nu. Har ca 14 timmar speltid på min save och 61 timmar speltid enligt Steam (Är afk mycket och lämnar ofta spelet på i bakgrunden medan jag gör annat). Båda gångerna har jag för mig att det hänt medan jag varit borta med spelet på i bakgrunden, men det kan ju bara vara en tillfällighet eftersom jag har mer afk-tid än speltid. När ljudet slutar fungera så får jag istället bara ett lågt surrande ljud när spelet är i fokus, vilket försvinner om jag alt-tabbar.
Har inte hittat någon lösning på detta förutom att installera om spelet på en annan disk. Hade det först på D:, sen på C:, och nu är jag inne på E:, och jag är ju inte direkt byggd av SSDer och hårddiskar. Så skulle helst vilja hitta en lösning på problemet innan jag får slut på diskar och därför tvingas installera spelet på min laptop och hoppas på att den inte skiter ner sig.