Toshiba 32W1333DN med fungerade ljud och blinkande bild.

Permalänk

Toshiba 32W1333DN med fungerade ljud och blinkande bild.

Tjabba,

Min tjejens tv pajade i helgen genom att den mitt under tv tittandet så slocknade skärmen men ljudet fortsatte att fungera, vi provade att stänga av tv'n och när den startade igen så var det bild men bara några sekunder innan den började blinka för att sen slockna igen, så kan man göra om och om igen och samma resultat varje gång.
Vi har redan köpt en ny tv och den gamla skulle slängas på skroten, men jag tänkte varför inte fråga någon som är lite mer kunnig när det gäller tv apparater och här är jag nu med in fråga om det är någon som vet om detta är något som går att åtgära för en inte allt för dyr peng eller om det bara är skroten som gäller.
TV'n kostade inte ens 3000:- vid inköpet för lite mer än 3 år sen så jag är inte bredd att lägga speciellt mycket pengar på den.
Det är som rubriken lyder en Toshiba 32w1333dn

Tack för svar.

Mvh
Canada_Adde

Permalänk
Medlem

@Canada_Adde:
När en TV "dör", så är det i regel skärmen som lägger av, då det är den som "slits".
På en platt TV, kan det vara grafik-kortet/delen (ja, de har en sådan) som "dör" också.

Inget av dem är värt att lägga ngr pengar på, så det är bara skroten som gäller.
Dock så kan du ju alltid ta isär den, för att se om det är ngn kabel eller liknade.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@Canada_Adde:
När en TV "dör", så är det i regel skärmen som lägger av, då det är den som "slits".
På en platt TV, kan det vara grafik-kortet/delen (ja, de har en sådan) som "dör" också.

Inget av dem är värt att lägga ngr pengar på, så det är bara skroten som gäller.
Dock så kan du ju alltid ta isär den, för att se om det är ngn kabel eller liknade.

Tack för svaret @Belzader, jag får öppna och skruva och pilla lite och se om jag får den att fungera. Annars får det bli skroten