Permalänk

IPTV via Samsung TV

Hej, har skaffat ett IPTV kanal-paket där jag får en HTTP-länk som genererar fram en kanallista så att man kan titta på div kanaler.

Listan kan man copy-paste in i exempelvis VLC på datorn eller i MX-player om man har android tv/mobil.

Nu har jag en Samsung smart tv f7005 från 2014 och undrar om någon vet någon app man kan använda i TVn för att öppna spellistan med kanaler? Tror det är Tizen operativsystem på Tvn men inte säker.

Hur går ni tillväga som tittar på tv via följande sätt?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Smart iptv använder jag. Man laddar upp m3u filen på deras hemsida där du anger din teves mac adress. Tjänster kostar 5 euro för livet tror jag. Du kan testa en vecka gratis.
Appen funkar väldigt bra.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

@Zargoz: Tack! Vill du förklara lite mer samt skicka länkar i PM?

Visa signatur

Citera!

Permalänk

@SupakmeGusta: tror du behöver programmet Smart IPTV som du tankar ner via samsung apps på tvn.du kan prova det gratis i 1 vecka tror jag det är sen kan du köpa det för typ 50 kr.

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem

@SupakmeGusta: jag är på mobilen men det går ungefär såhär. Du laddar ner appen i Tv:n. Smart iptv heter den. Jag tror att den säger till dig vilken mac adress din tv har annars hittar du det i tv:ns meny.
Sen får du till deras hemsida som är: http://siptv.eu/news/ där kan du ladda upp din m3u fil samtidigt som du anger du din mac adress.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Arne King:

@SupakmeGusta: tror du behöver programmet Smart IPTV som du tankar ner via samsung apps på tvn.du kan prova det gratis i 1 vecka tror jag det är sen kan du köpa det för typ 50 kr.

Skrivet av Zargoz:

@SupakmeGusta: jag är på mobilen men det går ungefär såhär. Du laddar ner appen i Tv:n. Smart iptv heter den. Jag tror att den säger till dig vilken mac adress din tv har annars hittar du det i tv:ns meny.
Sen får du till deras hemsida som är: http://siptv.eu/news/ där kan du ladda upp din m3u fil samtidigt som du anger du din mac adress.

Tack grabbar! Läste lite via deras hemsida och nu är jag med! Har ni några listor ni rekommenderar som är stabila? Fick en 24h provlista men tycker den kraschar för ofta på den lilla tiden jag har prövat den i mobilen.

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Om någon annan vet en bra kanal-lista som inte bufflar mycket får de gärna säga till

Visa signatur

Citera!