5 arbetsdagars frakt till Norrland?

Permalänk
Medlem

5 arbetsdagars frakt till Norrland?

Hej

jag beställde en projektor med expressfrakt onsdag den 19e kl ~16. I dag så ringde jag Bring, som ni använder för att leverera paket, med mitt leveransnummer.

Hon jag fick tag på där berättade att Bring inte har någon expressfrakt till att börja med, utan att jag i så fall hade betalat för snabb hantering av Elgiganten. Vidare så skeppas alla paket till central i Jönköping, därifrån så tar det 2-3 dagar upp till Norrland (Umeå), där skickas paketet vidare till DHL som hanterar sista biten till utlämningscentral, vilket tar 1-2 dagar.

Med det här i åtanke, borde det inte stå tydligt på er hemsida att vi uppe i norr kan förvänta oss att en leverans tar minst 3 dagar, mest troligt rör det sig om 5+ dagar?

I mitt fall så beställde jag i tron om att jag skulle kunna använda den här projektorn för ett kundevent. Nu fick jag iställa överbetala för att hyra en 3D projektor för att täcka upp i väntan på min projektor ska levereras i slutet på veckan.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Enligt villkoren på hemsidan...

Paket
Skickas till ombud för uthämtning. Levereras inom 3-5 arbetsdagar och aviseras via SMS. Välj express och beställ innan kl 15.00 på vardagar för leverans dagen därpå. Det tar ytterligare en dag om du bor i postnummerområde 62000-62999 eller 83000 och över.

Du beställde ca 16.00 i onsdags... det betyder att paketet paketerades först i torsdags. Sedan tar det 2 arbetsdagar pga ditt postnummer. Du bör därmed haft ditt paket i måndags. Möjlighet till kompensation kan finnas beroende på hur avtalet i övrigt ser ut.

Permalänk
Medlem

Jag har 2 dagars leverans i Härnösand även när jag bodde i Umeå alla efter sundsvall har 2 dagars leverans på vanliga paket och express är alltid 1 dag för mig, har du passerad 2 dagar överlag så har ju posten haft paketet på villovägar som drar ut på tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Jag har 2 dagars leverans i Härnösand även när jag bodde i Umeå alla efter sundsvall har 2 dagars leverans på vanliga paket och express är alltid 1 dag för mig, har du passerad 2 dagar överlag så har ju posten haft paketet på villovägar som drar ut på tiden.

2 dagar till Umeå? Wow. Och jag har haft 3-5 dagar till Östersund i flera år nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Paket med postnord tar 2 dagar från södra Sverige till Umeå vilket är rätt bra. Sen tar det ytterligare en dag för dom sista 6 milen till mitt utlämningsställe. Just den sista dagen som är skit. Paketet ligger på terminalen i Umeå och väntar.

Jag har börjat åka till terminalen för att hämta mina paket, får se hur länge dom står ut med mig

Vill man ha paket fort med posten så skicka det som brev om möjligt, det tar en dag över hela Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Enligt villkoren på hemsidan...

Paket
Skickas till ombud för uthämtning. Levereras inom 3-5 arbetsdagar och aviseras via SMS. Välj express och beställ innan kl 15.00 på vardagar för leverans dagen därpå. Det tar ytterligare en dag om du bor i postnummerområde 62000-62999 eller 83000 och över.

Du beställde ca 16.00 i onsdags... det betyder att paketet paketerades först i torsdags. Sedan tar det 2 arbetsdagar pga ditt postnummer. Du bör därmed haft ditt paket i måndags. Möjlighet till kompensation kan finnas beroende på hur avtalet i övrigt ser ut.

Om du läser lite nogrannare så ser du att jag valde expressfrakt, vilket innebär 1-2 arbetsdagar leverans enligt deras hemsida. Men tack för bra försök. Jo dom har "kompenserat" så tillvida att jag fick igen 69 kr för expressfrakten, men hade dom upplyst om att det skulle ta såhär lång tid så skulle jag aldrig gjort affär av det hela.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Ska man ha bra frakt så ska man så klart välja DHL, DHL Express från Amazon.com från USA tar 3 dagar till mig här i Norrland. Nästan lika långt som inhemskt och från amazon.de tyska amazon med express tar i snitt 2 dagar från Tyskland.

Dessutom ringer DHL fråga närde kan komma och leverera paketet Postnord de kör ju inte ens ut paketen skickar bara meddelanden att de inte gick och leverera trotts att man varit hemma hela dagen, när man tar hemleveranser.

Postnord är ett skit företag sedan de bytte namn från Posten till Postnord så har ju till och med Afghanistan en bättre fungerade post när de hade som mest krig, här i freden kan de inte ens leverera posten till rätt område.

De tappar bort kremerade kvinnor, och bilmotorer också.

När paketen fungera så fungerar de rätt bra men de kan strula mycket också.

Breven är värst för mig kan få brev typ 1 månad försenad, ibland får fick jag bara påminnelseavgifter och fördyrade fakturor för man aldrig fick bas fakturor tidigare så fick lägga om allt till Autogiro, E-Faktura för spara 1000:- i månaden av alla extra avgifter som postnord ådrog mig. breven kommer aldrig fram om man har tur så är de minst 2 veckors leverans på brev hem till mig, och då har man bara tur.