Råd gällande reparation av Ipad Mini

Permalänk
Avstängd

Råd gällande reparation av Ipad Mini

Har en Ipad mini LTE (4G) 16 gb av första generationen
Skärmen sprack igår på den då jag tappade skiten.
Jag har en väldigt bra försäkring med där jag ej har värdeminskning på 4 år samt endast 500kr i självrisk.

Nu har jag sen en tid tröttnat på min padda då den blivit för jävla seg och ofta hakar upp sig / behöver en omstart etc.
Frågan jag ställer mig är om det är värt att använda försäkringen för att få paddan reparerad/utbytt.

Jag använder mig av Apples egna tjänst för reparation om jag nu tänker använda försäkringen och är någon insatt i om det är som på Iphones att dom helt solitt byter ut enheten mot en "Ny" utbytesenhet eller om dom endast fixar skadan?

Om det är så att jag får en helt ny vad kan begg marknanden betala för en "ny Ipad mini" i dagsläget om jag passar på att sälja den?
Om dom endast byter skärmen som är trasig så tycker jag nog inte att det är värt 500kr

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Precis som du säger så kommer den bytas ut.

Jag har varit med om att vissa försäkringsbolag får för sig att den ska lagas istället men skulle dom nämna detta så ska du stå på dig. Tycker inte man ska få en oauktoriserad service vid försäkringsärende.

Då kan du åtminstone titta på Tradera eller liknande och se vad dessa går för i nyskick.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Avstängd

Att paddan blivit seg och trött kan det bero på att den är "gammal" eller är det för att den generationen inte hänger med längre?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Den kommer med all sannolikhet att bytas ut. Riktpriset verkar ligga runt 1000-lappen och uppåt om man ska gå efter tradera.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X