Permalänk
Skrivet av anon88212:

Jag försökte under lång tid rigga upp plex med min Synology som till och med har "native" stöd för Plex. Har aldrig fungerat bra eftersom Plex envisas med att transcoda filer utan att det behövs. Skaffa vilken Nas du vill och kör Kodi på en Shield istället.

Japp, många som har åsikter om detta just på Plex. Detta funkar bättre på Emby i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Hej! Okay, mycket bra!

Med tanke på att jag kör chromecast så har jag läst till mig att man behöver transcode'a (rätta mig gärna om jag har fel) Tänkte 2k med diskar, men har läst på lite o tycker nog att det är bättre o skaffa något som funkar istället för att de skall buffra mm, så säg max 2k utan diskar

Okay då hoppar vi nog My cloud

https://eshop.atea.com/senew/product/hpe-proliant-microserver...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Hey! Tack för alla svar! Det blir troligtvis en hpe microserver eller Fujitsu PRIMERGY TX1310 M1, Fujitsu´n kommer med 8 gb ram istället för 4, samt att hp:n har 2322 passmark o Fujitsu´n 2773 (Kommer ändå byta ut cpu:n inom närmsta året) Fujitsu´n är även 300kr billigare (spelar egentligen mindre roll)
Vilket hade ni valt?
/Kevin

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Hey! Tack för alla svar! Det blir troligtvis en hpe microserver eller Fujitsu PRIMERGY TX1310 M1, Fujitsu´n kommer med 8 gb ram istället för 4, samt att hp:n har 2322 passmark o Fujitsu´n 2773 (Kommer ändå byta ut cpu:n inom närmsta året) Fujitsu´n är även 300kr billigare (spelar egentligen mindre roll)
Vilket hade ni valt?
/Kevin

100% HP pga iLO/ipmi

Visa signatur

En server här, några servrar där.