Permalänk

Steam Refunds

Tjena, undrar varför man får pengarna inom 7 dar på Steam Refuns på sina spel. För det "Vi har utfärdat en återbetalning till din Steam-plånbok. Beloppet kommer visas som väntande och blir tillgängligt att spendera inom 7 dagar." men det står visas inte att de är väntade. Så det bör inte vara något att de tar tid att faktiskt få pengarna, i så fall skulle det ta tid att få pengarna om man lägger in pengar. Finns det någon anledning?

Permalänk
Medlem

@NoahSweClockers: Det tar inte 7 dagar att få refundat ett spel
Brukar ta upp till 24 timmar.
Om det var de du ville veta.
Annars är det så att du får inte :
Ha spelat i mer än 2 timmar " stämmer inte helt "
Måste refunda inom 14 dagar.
Det tar mellan 12-24 timmar att refunda till steam
Refunda till bankkortet går fortare,gjort det som senast idag. bad om refund i morse, fick det under efter middagen .
"Ursäkta stav felen men är trött"

Hoppas att detta löste din fråga.

La till extra
Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoahSweClockers:

Tjena, undrar varför man får pengarna inom 7 dar på Steam Refuns på sina spel. För det "Vi har utfärdat en återbetalning till din Steam-plånbok. Beloppet kommer visas som väntande och blir tillgängligt att spendera inom 7 dagar." men det står visas inte att de är väntade. Så det bör inte vara något att de tar tid att faktiskt få pengarna, i så fall skulle det ta tid att få pengarna om man lägger in pengar. Finns det någon anledning?

Om du valt att få återbetalning till Steam Wallet kan du se via "Account Details" när du får dom mer exakt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Surxx:

@NoahSweClockers: Det tar inte 7 dagar att få refundat ett spel
Brukar ta upp till 24 timmar.
Om det var de du ville veta.
Annars är det så att du får inte :
Ha spelat i mer än 2 timmar " stämmer inte helt "
Måste refunda inom 14 dagar.
Det tar mellan 12-24 timmar att refunda till steam
Refunda till bankkortet går fortare,gjort det som senast idag. bad om refund i morse, fick det under efter middagen .
"Ursäkta stav felen men är trött"

Hoppas att detta löste din fråga.

Köpte Tamriel Online eller vad det nu heter, och kunde inte logga in på 14 dagar. Visade sig senare vara en felkonfiguration i brandväggen då jag använder VPN för det mesta. Hade inga problem att refunda det. Men det ska ändå vara ett realistiskt skäl. Man kan inte spela hela spelet och tro att man kan lura steam (Menar verkligen inte att TS gör det). Men är det inom rim och reson så är min erfarenhet att Steam är tillmötesgående.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett spel "The Long Dark" hade cirka 2 timmar speltid men hade haft det i mitt bibliotek i över ett år gick att refunda endå.

Permalänk
Medlem

@Taxi: Jo jag vet det brukar gå

Permalänk
Medlem

@Klanders: Samma sak som att köper du ett spel innan rean och refundar det så du kan köpa det billigare så får du inte refunda igen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surxx:

@Klanders: Samma sak som att köper du ett spel innan rean och refundar det så du kan köpa det billigare så får du inte refunda igen

Man får refunda hur mycket man vill oavsett orsak.

Permalänk
Medlem

@PWR-RST: en jag är vän med på steam gjorde så och fick inte refunda på ett tag pga det.
Samma sak som att du får inte refunda för mycket på samma gång för då minskar pengarna du får tillbaks

Refundade 3 spel på 1 vecka, på det tredje spelet fick jag tillbaka 150 kr av 199kr.
Har kvar mail på det så bild bevis kan skickas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surxx:

Har kvar mail på det så bild bevis kan skickas

Ja, ladda upp bild.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surxx:

@PWR-RST: Varsågod, , fick mycket mindre tillbaka på detta spelet efter många refunds..

http://i.imgur.com/3YZ3y9N.png

Fast nej, du fick tillbaka precis lika mycket du köpte spelet för.
Det där meddelandet är också ett automatiskt svar för att påminna folk att endast göra en återbetalningar om man verkligen inte vill ha spelet.

Alltså, oavsett om man får det meddelandet så kan man återbetalningar och dom drar inga pengar för man gjort många återbetalningar.

Varför hittar du på saker? Din bild bevisar inte vad du påstår, vilket inte ens stämmer.