Batman arkham city - Demon Trails

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

Batman arkham city - Demon Trails

jag brukar aldrig skapa trådar för att fråga om lösningar i spel, brukar sitta och nöta på tills jag kommer förbi problemet, men nu känner jag att jag måste, håller på att riva av mig allt hår snart.
har fastnat i uppdraget "the demon trails", där man ska glide och dive bomba för att nå en plattform. det står att man ska växla mellan divebomba och steadely climp för att få en boost, men när jag divebombar och sedan trycker spaken bakåt för att flyga uppåt igen så händer inget, han fortsätter att glida på den nivån man har divebombat till. satt hela kvällen igår med eländet.
hur gör man? har kikat på youtube, i hopp om att hitta någon förklaring, men där visas bara när de klarar av uppdraget, inte hur man gör.

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Hur länge dive bombar du? Kan du tekniken för att Batman ska lyfta lite när man slutar dive bomba? Man behöver dive bomba en liten bit, sen skakar han till lite, eller nåt sånt, sen kan man släppa dykknappen, dra spaken bakåt så ska han lyfta lite. Var rätt längesen jag spelade det 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

det finns en slags väg i lyften man ska följa, eller ska och ska, jag antar att man ska det då det är utmarkerat. jag försöker att glida/divebomba mig igenom längs den vägen, så det blir att man divebombar en liten bit bara.

men nu när du nämner det, när jag divebombar en bit längre, så står det "pull up", vilket jag har försökt med utan resultat. jag måste göra något fel efter det att jag släppt dykknappen och tryckt spaken bakåt. finns ingen tutorial i spelet heller där man kan träna=/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Hm, låter konstigt... Jag minns att jag tyckte det var lite knöligt i början, men inte satt jag nån helkväll inte. Snarare tio minuter. Är det i det spelet som det finns AR-träningen via stora lyftkranar och sånt där? Gjort dom? Finns det några uppgraderingar som skulle funka? Dumt ställe att fastna på dock, kommer man tillbaka därifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

jag tog dina ord och försökte igen, fick inte till det direkt, men tillslut så släppte det. tydligen så var jag lite för snabb på att gå från divebomb till pull up, jag var för fokuserad på att försöka följa den utmarkerade slingan i luften. det var exakt som du sa, man måste dyka så pass långt ned tills dosan skakar till lite, sen släppa dykknappen och sedan så funkar det, så nu klarade man uppdraget. tack för hjälpen:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Så skönt att det löste sig, det är grymt irriterande att fastna på nåt ställe!
Ha det så kul med resten av spelet