Logitech Gaming Software (LGS) Discord app kan dra CPU
Om ni använder Logitech Gaming Software, så finns det i senaste versionen (v8.94) en ARX app inbyggd för Discord. Jag upptäckte att drog ovanligt mycket CPU-tid för mig och hade ingen användning av den. Hittade en tråd på Reddit som sa att det bara var att ta bort appen från mappen så försvinner den efter omstart.
Förhoppningsvis fixar Logitech den buggiga appen i nästa uppdatering. Eller ger oss möjlighet att välja bort den. Rätt så idiotiskt att automatiskt installera en app (hört talas om opt-in Logitech?) som kör i bakgrunden för att känna av ett program man kanske inte ens använder. Dessutom släppa den buggig så att den drar mycket CPU för vissa.
Bra info! Har för tillfället inte Logitechs program installerat för jag tycker det är irriterande generellt. Hade varit skönt om min G403 hade haft minne för min konfig så man slapp dessa program.
Bra info! Har för tillfället inte Logitechs program installerat för jag tycker det är irriterande generellt. Hade varit skönt om min G403 hade haft minne för min konfig så man slapp dessa program.
Det är ett bra alternativ om man har en mus med minne. Jag kör med LGS för att jag behöver ha lite olika inställningar. Gissningsvis kommer de fixa detta i nästa uppdatering. Inte alla som får problemet heller, kanske beror på annan mjukvara/hårdvara man har.
Det är ett bra alternativ om man har en mus med minne. Jag kör med LGS för att jag behöver ha lite olika inställningar. Gissningsvis kommer de fixa detta i nästa uppdatering. Inte alla som får problemet heller, kanske beror på annan mjukvara/hårdvara man har.
Givetvis är det smidigt om man har flera olika setups. Föredrar dock hur jag kan koppla min Razer till vilken dator som och behålla samma inställningar utan program. Har dock alltid använt samma sensitivity osv.