Disney dumpar Netflix för egen strömningstjänst år 2019

Permalänk
Cyberman

Disney dumpar Netflix för egen strömningstjänst år 2019

Efter nästa år kommer Disneys filmer inte längre finnas tillgängliga på Netflix, då företaget planerar att lansera en egen strömningstjänst som ska erbjuda dessa.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Det är inte såhär man bekämpar piratkopiering. Folk gillar självklart att ha allt på samma ställe. Ska man behöva betala hundratals eller till och med tusentals kronor varje månad för olika streamingtjänster med fattigt innehåll så tro fasiken att folk laddar ner. Avgå!

Permalänk

Precis vad folket vill...not.

Permalänk
Medlem

Men suck, orka en till streamingtjänst...

Permalänk
Master of Overkill

Slutar med 1500kr månaden ha alla musik och film tjänster för fan.....

Permalänk
Inaktiv

Det behövs att alla tjänster får samma innehåll och att de konkurrerar med andra medel istället. Likt musikbranschen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tvelander: Det skulle jag kunna betala, om det var EN tjänst, en tjänst to rule them all. Men då ska det fan vara 4k på filmer och fullhd på serier med hd ljud

Permalänk
Medlem

Tssss...
Snacka om att försöka återuppfinna det mest bedrövliga med alla olika kanalabonnemang till dumburken.
Det här med "exklusivitet" lär de få släppa på om de vill bli tagna på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@tvelander: Det skulle jag kunna betala, om det var EN tjänst, en tjänst to rule them all. Men då ska det fan vara 4k på filmer och fullhd på serier med hd ljud

Lägg till direkt release (i samband med biopremiär) och inte ett halvår/år efter premiären så börjar det bli lite mer intressant.

Permalänk
Medlem

Tala om att skjuta sig själv i foten.

Permalänk
Medlem

Ett steg framåt, två steg tillbaka...

Permalänk
Medlem

@Nyhet Fanns ju redan en tråd om detta

Permalänk
Medlem

Arr! The internet be leeching today me matey's.

Permalänk

Va trött jag blir. Tack vare Netflix/Hbo har jag kunnat slutat ladda ner filmer/serier. Men om de ska börja dela upp materialet mellan olika streaming tjänster så är man tillbaka på ruta 1 igen...

Permalänk
Medlem

Suck. Vad tänker Disney med? Hoppar ju knappast över till dem för att se någon enstaka film. Slutar ju med att man använder Netflix och laddar hem Disney filmer på annat håll istället.

Streaming kommer ju aldrig fungera riktigt bra om alla ska hålla på att köra exklusivitet och egna tjänster.

Permalänk
Medlem

Och filmbranschen undrar varför det är så många som piratkopierar......

Sluta gräva ner huvudena i sanden och börja lyssna på vad kunderna vill ha istället.

Permalänk
Medlem

Så sitter man där en dag och undra vart alla pengar tog vägen och kollar på sitt kontoutdrag och ser man har skrivit upp sig på 20+ olika strömmings tjänster.

Permalänk
Medlem

Nästa år är de väl ändå 2018

EDIT:*Efter nästa år stod de visst*

Permalänk
Skrivet av issue:

1 500 kr för detta är fortfarande för mycket. Men principiellt, ja.

Permalänk

Jag trodde de ville bli av med piratkopiering. Tydligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och dom undrar varför man fortfarande piratkopierar film och serier?
Ytterligare en anledning att fortsätta och vara pirat.

Om de istället kunde samarbeta med Netflix eller liknande så vi fick EN tjänst för allt innehåll, och gärna på lika villkor med oavsett var man är i världen och inte med regionsbegränsningar och skit vi har nu.

Kommer aldrig att betala för en strömningstjänst inte förens vi får EN tjänst som är en motsvarighet till Spotify eller ITunes där det mesta finns samlat från alla olika distributörer.

Permalänk

En till tjänst att betala för? Suck alltså.. Vi behöver mindre tjänster och inte mer!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av issue:

Hade nog betalt 1000kr månaden om det va 4K HDR och musik på tjänsten också.
Och alla filmer fanns där.

Permalänk
Medlem

Blir till att börja tanka ner mer igen då. Smarta killar det där...

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut kunna tänka mig att betala mer för en streamingtjänst som hade ett större utbud.

Permalänk
Medlem

Känns som utvecklingen går baklänges. Tramsigt.

Permalänk
Medlem

Många Amerikanska TV-nätverk försöker bygga upp egen stream-tjänst för att besegra piratkopiering.

"This service is not available in your country."

Hmm, bra sätt att bekämpa piratkopiering.

När ska de fatta att låsa tjänster från den globala marknaden leder till ÖKAD piratkopiering? Istället för att fixa Europeiska sponsorer som sköter reklamer för Europeiska tittare.

Permalänk
Medlem

Netflix är ett tappert men misslyckat försök så ingen jag gråter blod över direkt.

Permalänk
Medlem

En tjänst som lägger upp alla filmer så fort dom släpps på blu-ray och har alla serier samlade och nya avsnitt släpps så fort dom finns tillgängliga skulle jag lätt kunna betala 1000 kr/månad för men det lär ju tyvärr aldrig hända... För många giriga bakåtsträvare i branschen.

Permalänk
Medlem

En streamingtjänst tack, betalar väldigt gärna.

Om de nu vill vara envisa med att man ska betala för vardera så kan de iallafall fixa en klient där man kan välja till vad man vill betala för, tex Netflix eller HBO som grund, vill man även ha Netflix/HBO/Disney så får man välja till det och betala 99 kr eller något per utbud man lägger till.

De får in lika mycket pengar, vi får en klient, win win..