Disney dumpar Netflix för egen strömningstjänst år 2019

Permalänk
Medlem

Det kändes ganska väntat att det blir fler aktörer som tävlar innan det stabiliserar sig. Man får se vilka som överlever då folk inte kommer ha hur många tjänster som helst. Disney har ju rätt stora ekonomiska muskler så satsar de hårt lär det väl hända saker.

Vad gäller piratkopiering så har ingen streaming-tjänst ändrat på att det piratkopieras i stora mängder så detta handlar nog snarare om att vilja ha en del av den kaka som finns. Piratkopiering kommer fortsätta oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det behövs att alla tjänster får samma innehåll och att de konkurrerar med andra medel istället. Likt musikbranschen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade kunnat acceptera att det finns flera tjänster av streaming om det fanns som det du la fram.

Skrivet av krigelkorren:

Lägg till direkt release (i samband med biopremiär) och inte ett halvår/år efter premiären så börjar det bli lite mer intressant.

Detta.

Skrivet av tvelander:

Hade nog betalt 1000kr månaden om det va 4K HDR och musik på tjänsten också.
Och alla filmer fanns där.

Helt klart.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Antar att Disney tjänat för mycket och vill komma undan skattmasen genom att öka piratandet så de kan dra av varje nedladdning som en förlust..enda logiska förklarningen jag kan komma på. Nån annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

En tjänst där alla de animerade Disney-filmerna fanns kanske skulle vara ett attraktiv förslag för folk med barn, men sen att enbart gå på Marval och Star Wars för alla vuxna konsumenter känns som att det skulle vara svårt att få en tillräckligt stor marknad.

Permalänk
Medlem

En girig producent som inte förstår arbetet en distributör utför?
Vi får se vad som händer när de gör det:
1) De höjer priserna för att täcka för allt extraarbete
2) De lämnar över till Netflix

Jag hoppas på 2). Som många andra skriver, vi vill inte ha en situation där varenda producent är sin egen distributör.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Hade nog betalt 1000kr månaden om det va 4K HDR och musik på tjänsten också.
Och alla filmer fanns där.

Hade man dessutom kunnat undvika att bli påtvingad licensavgift för kanaler man aldrig tittar på så hade det varit ännu bättre. Då hade jag absolut kunnat tänka mig att betala en tusenlapp för att få se och lyssna på det jag vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är inte såhär man bekämpar piratkopiering.

Det är inte heller anledningen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Alltså.. köp upp Netflix eller något. Starta inte er egen skit, Disney har noll koll på hur man sätter upp en sådan tjänst. Finns fåtal företag som är så efter som Disney.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det är inte heller anledningen.

Jag tvivlar på att Disney vill att piratkopieringen av deras verk skall öka, men det är självklart det som kommer bli konsekvensen av det här. Folk är bara villiga att betala för material om det är smidigare än att piratkopiera, och sprider man ut det på detta viset så blir det krångligare, och alltså ökar piratkopieringen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Undrar om detta bara gäller för USA med tanke på att Disneys bibliotek även finns på Viaplay här i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Belsebull:

En streamingtjänst tack, betalar väldigt gärna.

Om de nu vill vara envisa med att man ska betala för vardera så kan de iallafall fixa en klient där man kan välja till vad man vill betala för, tex Netflix eller HBO som grund, vill man även ha Netflix/HBO/Disney så får man välja till det och betala 99 kr eller något per utbud man lägger till.

De får in lika mycket pengar, vi får en klient, win win..

Det upplägget finns med kanalpaket och det är ingen bra lösning. Tyvärr. I en perfekt värld hade alla samsats med samma tjänst och haft en fast kostnad för allting. Jag hade tillochmed kunnat nöja mig med att ha det uppdelat så jag hade varit tvungen att betala separat för HBO, Netflix och dylikt. Synd att det inte finns något sånt alls...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv

Spännande

Permalänk
Avstängd

Ja alltså de enda filmerna jag tittar på numer, av olika anledningar, är Star Wars och Marvel såatteehhh jag skulle ha detta hellre än Netflix. Undrar blir det blir Netflix-serierna dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Ja alltså de enda filmerna jag tittar på numer, av olika anledningar, är Star Wars och Marvel såatteehhh jag skulle ha detta hellre än Netflix. Undrar blir det blir Netflix-serierna dock.

Aa fast nu blev ju Marvel serierna kvar på Netflix såatteehhh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då får jag väl fortsätta med piratstreaming om det ska vara så jävla svårt att fixa en enda bra tjänst. Nya avsnitt av serier kommer ut dagen efter de släpps i USA och alla filmer som läggs till stannar kvar.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Så, låt oss summera kostnaderna för det analkande 20-talets mediakonsument:

- Årlig licensavgift, alternativt investeringskostnad i extremstor bildskärm utan TV-mottagare
- Förhöjd avgift för snabbare bredband för att kunna strömma i 4k utan buffilibuff
- 99 kr Netflix, 99 kr HBO, 99 kr Viaplay, 99? kr Disney, 99 kr Fanochhansmoster, 99 kr Mosterochhenneshund... etc etc
- 99 kr Spotify, 99 kr Google Music, 99 kr Apple Music...

Inte för att någon vid sina sinnens fulla bruk skulle betala för alltihop det där, men sett till i vilken riktning utvecklingen har gått de senaste åren kommer man antingen behöva att:

1) ... i högre grad avstå från att konsumera serier och TV (som undertecknad).
2) ... teckna upp sig för det man tycker fungerar och är värt kostnaden och pirata resten
3) ... teckna upp sig för allt och bli fattigare på både tid och pengar

Instämmer i klagokören då det redan finns för många olika alternativ för streaming, samtidigt som strecktittandet på serier aldrig kommer kunna mättas utan kostnad för konsumenten. Kanske vore det enklare om man samlande det mesta på ett ställe och sedan erböjd abonnenterna ett större utbud (t.ex. nya säsonger av serier direkt vs få vänta ett tag på nytt material) mot en högre månadskostnad. Så kan de som vill göra annat än att glo på serier 90% av sin lediga tid fortfarande få tillgång till material legalt.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som menar på att man behöver så många tjänster. Hur mycket fritid har ni egentligen till att spendera på att se film och serier? Själv kör jag just nu Viaplay när jag ledsnat på det kanske jag går tillbaka till Netflix om jag hittar någon sevärd serie där annars blir det något annat. Har man så mycket fritid att man måste ha alla streamingtjänster samtidigt för att genomlida dagen kanske man behöver prova på något mer här i livet.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Ja vem har bestämt att det skall vara enkelt med strömmad media? Många olika betalkanaler låsta i kanalpaket är vad folket vill ha!
Jag blir så trött på hela mediainsdustrin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Alltså.. köp upp Netflix eller något. Starta inte er egen skit, Disney har noll koll på hur man sätter upp en sådan tjänst. Finns fåtal företag som är så efter som Disney.

Köpa sig in i branschen är precis vad de gjort. De har skaffat majoritetsägande i BAMTech.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte ett dugg. Marvel, Disney och Star Wars är ju inget annat än uppföljningar så man blir uttråkad.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Alla dessa streamingtjänster.. Orkar/har inte råd att betala för 10 olika tjänster.. En tjänst för allt hade vart det ultimata. Nu finns ju detta, men det är ju olagligt. Hade de skaffat en sådan betaltjänst så hade jag gärna betalat.

Inte för att jag tittar på Disney ändå, men detta är ett steg i helt fel riktning.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Kommer att bli jäkligt dyrt eller jäkligt svårt att titta på filmer i framtiden, när varenda produktionsbolag har sitt eget unika streamingsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Alla dessa streamingtjänster.. Orkar/har inte råd att betala för 10 olika tjänster.. En tjänst för allt hade vart det ultimata. Nu finns ju detta, men det är ju olagligt. Hade de skaffat en sådan betaltjänst så hade jag gärna betalat.

Inte för att jag tittar på Disney ändå, men detta är ett steg i helt fel riktning.

Ja har inte råd med en Ferrari som andra bil så jag snodde en på stan. Olagligt men de kostar helt enkelt för mycket för mig men jag vill faktiskt ha en.

Ontopic.
Tråkig att det skall behöva komma nya streamingtjänster när det bla finnas så väl etablerade sådana.

Jag saknar dock typ ett Netflix abonnemang som kanske kostar det dubbla från vad jag betalar idag men där Dolby Atmos ljudformatet finns på de stödda titlarna samt att utbudet ökas på rejält.
Helt klart något jag skulle beta för.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejdå Disney!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tvivlar på att Disney vill att piratkopieringen av deras verk skall öka, men det är självklart det som kommer bli konsekvensen av det här.

Finns ingen korrelation mellan mängden piratkopiering och antalet strömmingstjänster.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja har inte råd med en Ferrari som andra bil så jag snodde en på stan. Olagligt men de kostar helt enkelt för mycket för mig men jag vill faktiskt ha en.

Världens sämsta jämförelse. Handlar inte så mycket om pengar egentligen, handlar om att jag vill ha allt samlat på en tjänst. Känner inte att jag har råd att betala för 10 tjänster, men om allt var på en tjänst så skulle jag gärna punga upp för ferrarrin, men vill inte ha 10 olika VW Golf från -65.

Kalla det i-landsproblem eller vad du vill, men jag som många andra väljer det enklaste alternativet, oavsett om det är lagligt eller ej, även om de flesta vill ha ett lagligt alternativ så finns det inte trots att vi alla står här och säger "take my money" och dom säger "nej tack". Missförstå mig inte, jag betalar för netflix, HBO, spotify, viaplay, cmore, comhem tivo, med mera. Men börjar tröttna och kommer nog säga upp alltsammans för det är så rörigt med så mycket olika tjänster.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Finns ingen korrelation mellan mängden piratkopiering och antalet strömmingstjänster.

Källa på det? Jag tror definitivt att det påverkar negativt. Mig påverkar det, och antagligen många andra i denna tråd också.

Skulle det finnas 15 mainstreamtjänster så skulle nog många välja att fortsätta piratkopiera. Fanns det 150 tjänster med bara lite innehåll på varje så skulle nog alla piratkopiera som det alltid har vart.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Snusfri

Med detta visar Disney att de vill öka piratkopieringen och inte minska den, och det är ganska smart från deras sida, då kan de hota pirater med "betalar ni inte $500 så åker ni kurran", på detta viset tjänar de mer pengar än om de låter sina filmer och tv-serier vara kvar på Netflix.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Dumheten segrar igen. Om dom kunde slå sina kloka huvuden ihop för att hitta på ytterliggare en stream tjänst.....

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Tjänsterna behöver komma på ett vinstdelningssystem. Annars måste vi vänta på att marknaden konsolideras genom att några av dem kånkar.