Permalänk
Medlem

Uttag som Intag?

Hej!
Jag har en router som står på nedervåningen i huset och ska installera ett nätverksuttag på övervåningen via teleröret i väggen. Kan man då använda ett nätverksuttag för väggmontage i vardera ände av röret? Alltså ta en sladd ifrån routern och koppla in i ett uttag på nedervåningen som sedan går till uttaget på övervåningen så att det fungerar som ett intag, eller är nätverksuttagen enkelriktade?

//Urban

Permalänk
Medlem

Hejsan, yes bara att tuta och köra...drog in uttag i varje rum i min mamma och pappas villa för något år sedan.

Det jag gjorde då var att köpa ett 10U väggmonterat rackskåp drog sedan en eller två uttag därifrån till varje rum i ett gammalt skorsten som inte användes. Fiber in i huset satt precis brevid racksskåpet och sedan kopplas allt ihopp där

//Erik

Permalänk
Avstängd

@gonace: Möjligheterna är i det närmaste utan gräns. Uttagsgränsen har vissa begränsningar men enbart beroende på kraven på uttag.Skapa en ensam linje med flöde av det du behöver och säkra den ...då bör dina problem vara lösta.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Då nätverksuttag är till för dubbelriktad kommunikation så finns det inget som är specifikt ingång/uttag, utan det du beskriver är fullt möjligt och väldigt vanligt inom nätverk.

Ljud och bildanslutningar dock är oftast enkelriktade dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@GonAce: Möjligheterna är i det närmaste utan gräns. Uttagsgränsen har vissa begränsningar men enbart beroende på kraven på uttag.Skapa en ensam linje med flöde av det du behöver och säkra den ...då bör dina problem vara lösta.

Tack för att du vill dela med dig, men nu är det inte jag som ställer frågan utan någon helt annan som vill informeras!

Permalänk
Avstängd

@gonace: Jag vet. Sorry!

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.