Kan inte använda launchers!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

Kan inte använda launchers!

Hej! Sen en tid tillbaks har jag haft problem med att spel som inte startas direkt som en .exe-fil t ex via Steam inte startar. Jag får en ruta som till exempel kan säga "Cities.exe har slutat fungera". Problemhändelsens namn är "APPCRASH". Detta gäller Minecraft, Overwatch, Heroes of the storm och Cities: Skylines. Jag märker även att om jag uppdaterar min GPUs drivrutiner så visar den fortfarande att drivrutinerna är i samma version som innan. Hjälp!

GPU: AMD Radeon 5800 Series (GAMMALT!)
CPU: Intel Core I7 860 2.80 GHz
Moderkort: ASRock nånting...

PS: Har ett VÄLDIGT gammalt bios.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av GrodaGaming:

Hej! Sen en tid tillbaks har jag haft problem med att spel som inte startas direkt som en .exe-fil t ex via Steam inte startar. Jag får en ruta som till exempel kan säga "Cities.exe har slutat fungera". Problemhändelsens namn är "APPCRASH". Detta gäller Minecraft, Overwatch, Heroes of the storm och Cities: Skylines. Jag märker även att om jag uppdaterar min GPUs drivrutiner så visar den fortfarande att drivrutinerna är i samma version som innan. Hjälp!

GPU: AMD Radeon 5800 Series (GAMMALT!)
CPU: Intel Core I7 860 2.80 GHz
Moderkort: ASRock nånting...

PS: Har ett VÄLDIGT gammalt bios.

Märkte nu att Minecraft fungerar om jag startar det precis efter att jag har startat datorn.

Skickades från m.sweclockers.com