Tips på roligt survivalspel, helst utan zombies.

Permalänk
Medlem

Tips på roligt survivalspel, helst utan zombies.

Jag letar efter ett roligt survivalspel som jag kan spela lite då och då.

Helst inga zombies, men om det måste vara zombies/monster så då i stil med Minecraft, men inte med zombieapokalypsen som enda tema.

Inte multiplayer, det spelar jag inte.

Lite crafting, hitta mat, bygga skydd, osv...

Perspektiv, 2D/3D och sånt spelar ingen roll.

Kan vara Android eller PC, men om Android så inga jävla mikrotransaktioner.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

The
Long
Dark

Det
Har
Jag
Hört
Talas
Om.

Är
Det
Bra?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The Long Dark är riktigt trevligt.
Subnautica likaså.

7 days to die är ett zombiesurvival med ganska stort fokus på just zombies, men man kan anpassa det rätt bra. Mycket crafting och ganska mycket influerat av Minecraft.

Permalänk
Medlem

Skulle också rekommendera Project Zomboid. Visst de är zombies och grafiken är så där men väldig spelglädje och väldigt mycket funktioner samt mods.

Har plöjt ner runt 70 timmar i det och lär bli fler i framtiden.

En sak att tänka på, det är väldigt svårt. Speciellt i början. Du kommer dö många gånger innan du fått kläm om de

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

'The Forest' är riktigt kul. Du lootar, bygger hus och aktar dig ibland för kannibaler. Trailern gör inte spelet rättvisa. Är faktiskt roligt och man kan rigga upp riktigt feta hyddor!

https://www.youtube.com/watch?v=76dHkDhOZ04

Permalänk
Medlem

Don't Starve

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

dwarfs!? Chaos control survival.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Jag ska spela Long Dark och se om det är något för mig.

Project Zomboid ja... det är visserligen lite zombies, men det är ju ändå roligt. Jag spelade det för rätt länge sedan när det först kom ut. Kanske dags att titta på det igen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

http://store.steampowered.com/app/455980/

Bara beta ännu men jag har spelat igenom det 2ggr

Permalänk
Avstängd

The forest?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Jag brukar aldrig spela mobil spel men hade feber igår så låg i sängen och testade lite spel Last day on earth är iof zombies men verkar riktigt bra det lilla jag spelat men är på android lur och var lite beronde framkallande

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Rimworld är en lite annorlunda typ av spel men jag skulle definitivt klassa det som "group-survival".

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.