Mekaniskt trådlöst tangentbord med svensk layout!

Permalänk

Mekaniskt trådlöst tangentbord med svensk layout!

Tänkte kika med er om någon använt detta tangentbord: FILCO och även om någon köpt något från denna sida förut?

För mig är det otroligt intressant då jag älskar trådlöst! Att det även går att få mekaniska brytare till detta gör mig bara än mer nöjd. Så tänkte kolla med er om någon använt detta tangentbord och har lite åsikter?

Även för de som letar så kanske detta är intressant!

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfilken

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Inaktiv

@Wargear101:
Sidan är pålitlig, Filco gör generellt bra grejor.

..men själv är jag "trådbunden", så tyvärr kan jag inte bidra med något relevant om just den produkten. (Däremot uppskattar jag ju principen att det även går att ansluta med USB )

Permalänk
Skrivet av anon257891:

@Wargear101:
Sidan är pålitlig, Filco gör generellt bra grejor.

..men själv är jag "trådbunden", så tyvärr kan jag inte bidra med något relevant om just den produkten. (Däremot uppskattar jag ju principen att det även går att ansluta med USB )

Ok, själv har jag aldrig använt filco! Tänkte byta ut keycapsen mot någon lite trevligare färg, men alltid bra att veta! Tack för feedback

Någon som använt sig av Drevo calibur?

Permalänk
Skrivet av Wargear101:

Ok, själv har jag aldrig använt filco! Tänkte byta ut keycapsen mot någon lite trevligare färg, men alltid bra att veta! Tack för feedback

Någon som använt sig av Drevo calibur?

Kan ej skeppas till Sverige tror jag det står.. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Kan ej skeppas till Sverige tror jag det står.. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Finns på Amazon UK!

Och för att vidare bygga på den tråd så finns möjlighet att testa denna!

Funderar själv på att köpa denna och modda in det i ett keyboard of choice a la denna tråd

Permalänk

För att uppdatera!

Köpte ett Drevo calibur, som finns länkat ovan i tråden, med blåa brytare. Det är Drevos egna brytare, förmodligen tillverkade av typ outemo eller kalih. Dessa känns faktiskt otroligt bekväma att skriva på och ger ett väldigt skönt taktilt svar precis som blåa brytare gör.

Ett par nackdelar med tangentbordet är:

* Tysk layout på tangentbordet, men eftersom det är iso layout så är det inga problem om man inte kollar ner på tangentbordet så ofta. Går ju så klart att köpa nya keycaps annars.
* Liten enter key, ser ut som den från ett ansi skrivbord, går dock rätt fort att vänja sig.
* TKL för de som vill ha funktions tangenter.
* Lite halv flimsig spacebar, men inte något som ger avsmak faktiskt.
* Kanske inte dem starkaste led ljusen, men fungerar toppen i mörkret.

Fördelar:

*Mekaniskt tangentbord med riktigt bra brytare och full RGB-led belysning för 700kr med en dags leverans från amazon.co.uk (sök drevo calibur 72 och välj tysk layout för ett som liknar det svenska ganska mycket).
* Finns i flera olika färger av brytare, röda, blåa, bruna, svarta (om jag minns rätt).
* Trådlöst med bluetooth (!) med stöd för 3 olika profiler. Byts enkelt ut med fn + q/w/e
* Inbyggt batteri och medföljande laddkabel. Går att använda trådat om man vill dessutom.
* Ett väldigt cleant tangentbord med väldigt lite branding, finns bara en logga på space-baren. Finns i svart och vitt.
* 72 key, alltså med end, home, osv knappar. Win-lock knapp finns även. Funktionstangenterna är integrerade i siffer tangenterna.
* Toppen att spela spel på faktiskt, testat MMO's och shooters för närvarande och märker inte av latency eller dylikt.
* Stabilt byggt med en underplåt av metall och ett chassi av, faktiskt ganska hög kvalitativ, plast. Alla knappar kan även individuellt belysas om man vill.
* Utöver detta så laddar tangentbordet upp på ca 1-2 timmar och man får nog runt en veckas användning av batteriet vid ca 4h användning per dag.
* Kostar bara 770kr (!) med en dags leverans från England. Blir lite billigare med standard leverans.

Svarar gärna på frågor om någon undrar över något!