Problem efter Windows uppdatering

Permalänk

Problem efter Windows uppdatering

Hej uppdaterade Windows idag efter jag länge skjutit upp det. Men efter uppdateringen så började datorn att strula med att den crashar direkt när det startar. Film: https://youtu.be/Qm6bx981kn8
Såhär håller den på... om och om igen...

Någon som råkat ut för detta och har en lösning?

Tack på förhand

Mvh Lukas

Permalänk
Medlem

Det bästa är nog att göra en ominstallation och då ta bort partitionerna (allt försvinner på hårddisken).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpanbar:

Hej uppdaterade Windows idag efter jag länge skjutit upp det. Men efter uppdateringen så började datorn att strula med att den crashar direkt när det startar. Film: https://youtu.be/Qm6bx981kn8
Såhär håller den på... om och om igen...

Någon som råkat ut för detta och har en lösning?

Tack på förhand

Mvh Lukas

Prova att hålla nere Shift-tangenten vid omstart/uppstart?
Har du tur kan du hamna i en meny med valbara alternativ för återställning, du kan där välja att behålla dina filer men ominstallera Windows OS.
Alt. starta upp från ett USB-minne med Windows installationsfiler på. Installationsprogrammet kommer då att identifiera din befintliga Windows installation och ge dig möjligheten att reparera den.

I annat fall kan man ju alltid göra en ren ominstallation om allt annat felar.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Prova att hålla nere Shift-tangenten vid omstart/uppstart?
Har du tur kan du hamna i en meny med valbara alternativ för återställning, du kan där välja att behålla dina filer men ominstallera Windows OS.
Alt. starta upp från ett USB-minne med Windows installationsfiler på. Installationsprogrammet kommer då att identifiera din befintliga Windows installation och ge dig möjligheten att reparera den.

I annat fall kan man ju alltid göra en ren ominstallation om allt annat felar.

Man ska trycka f8 vid start, eller efter POSt / BIOs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Man ska trycka f8 vid start, eller efter POSt / BIOs.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, men i W10 funkar det även med Shift-tangenten. Förutsatt att omstarten/uppstarten går som det är tänkt.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.