Firefox fryser hela tiden

Permalänk
Medlem

Firefox fryser hela tiden

Har en längre tid haft problem med att FF fryser. Kör senaste 55.0.2 men hade även problem med 54 versionerna.
Jag kan inte figurera ut vad som orsakar problemet då det händer sporadiskt och på vissa sidor.
Kör en adblocker men det händer på sidor där adblock är avaktiverad också. kör minimalt antal plugins men de jag kör vill jag ha.
Jag kan inte begripa vad det är som låser FF. Minneshanteringen i FF är ju som den är men när FF hänger använder FF CPU 30%.

Är det någon som har någon idé kring detta?
Kör minimalistiskt och fullt uppdaterat Windows 10 på en AMD laptop av lite äldre modell som i övrigt fungerar superbra.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk

Ladda ner 64 bitars versionen.

Permalänk
Medlem

Vad har du för tillägg?

Permalänk
Medlem

Om du har hårdvaruaccelleration aktiverat så prova att inaktivera det och se om det blir någon skillnad.
Firefox låste hela min dator i 5-10 sekunder på Twitter när det var nyinstallerat och det var just hårdvaruaccellerationen som spökade.
Inaktiverade det, startade om datorn körde ett tag så och aktiverade det sedan igen och nu fungerar allt felfritt..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Jag hade samma problem. Om-installation hjälpte inte.
Nu sitter jag med Chrome istället och funkar dubbelt så bra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Jag hade lite frysningar ett tag, bytte till 64bitars löste det.

Däremot problem med att sidor blir helt vita ibland, enda lösningen är att döda alla firefoxprocesser och starta om - men det verkar som detta problemet undersöks av utvecklarna, hittade flera tickets på deras bugtracker.

Permalänk
Hedersmedlem

Gick själv över från 32 till 64-bitars och det hjälpte också för mig.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har samma problem och för mig fortsatte det på precis samma sätt i 64bits-versionen. Hela klienten känns plötsligt som sirap och sen fryser den totalt. Har försökt utesluta det mesta, samtliga tips man kan googla sig till. Men tyvärr återstår nog bara en wipe eller helt byte till t ex Chrome som jag ändå kör parallellt.